![]() |
Pekannøttdekket fisk med kreolske grønnsaker
Denne oppskriften er fra boka "Lavkarbomat på få minutter". Den er der i kategorien fase 1 - men siden Atkins ikke tillater nøtter på induksjonen fant jeg det lurest å legge den inn her. Ok det eller?
Pekannøttdekket fisk Til 2 porsjoner trenger du: 1/4 ts salt 1/4 ts nykvernet pepper 1/4 ts kajennepepper 2 eggehviter, lett sammenvispet 50 g pekannøtter, finhakket 350 g fiskefilet (jeg brukte torsk) 2 ts olje til steking (står olivenolje i oppskrifta - fy-fy! Jeg brukte smør)d + olje til pensling av stekeplaten Forvarm ovnen til 200 grader C Kle en stekeplate med aluminiumsfolie og forvarm den i ovnen. Bland salt, svart pepper og kajennepepper på en tallerken. Dryss først krydderblandingen på begge sider av fisken. Dypp den deretter i eggehvitene og så i pekannøttene. Varm olje i en stekepanne på middels varme. Når oljen er varm, bruner du fisken i 2 minutter på hver side. Ta stekeplaten ut fra ovnen og pensle med olje. Legg fisken på platen og stek fisken ferdig i 5 minutter. Kode:
2 ts olje til steking 100 g løk i skiver 1 middels stor grønn paprika i skiver 1 squash i skiver 4 middels store hvitløkfedd, knust 400 g hermetiske hakkede tomater (uten tilsatt sukker!) 1 ss worcestershiresaus 2 krm kunstig søtningsmiddel Varm oljen i stekepanne på middels varme. Ha i løk, paprika, squash og hvitløk og fres i 5 minutter. Skru ned varmen. Tilsett hakkede tomater, worcestershiresaus og kunstig søtningsmiddel. Legg på lokk og la det surre i 5 minutter. Serveres sammen med fisken. Kode:
|
Dette MÅ jeg prøve, ser kjempegodt ut.
Får aldri nok fiskeoppskrifter:D |
Spennende!
Denne retten skal sannelig jeg også prøve meg på! :ja:
Er så heldig at jeg har fryseren full av fiskefileter - Torsk,uer,sei, kveite... mmm Kansje jeg må begynne å bli litt mer kreativ... ?:rodme: torsk, potet, gulrot og rømme er jo litt kjedelig... (og sikkert litt fyfy...potetene? - bær over med meg - fersking som jeg er) :klem: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50. |