![]() |
Ser dere Jordmødrene på NRK?
I kveld er det tredje episode, jeg har selvsagt fått med de to forrige. Fantastisk serie, jeg begynner å grine med en gang introen begynner, hormonell som jeg er. :flau: Gleder meg sånn til å føde, synes tiden går så seint!!
http://www.nrk.no/programmer/tv/jordmodrene/1.3380374 Gleder meg til i kveld. Dere som ikke har fått sett de to første, kan se dem på nrk nett-tv (gratis). :) |
Sv: Ser dere Jordmødrene på NRK?
Ja!!! Utrolig bra serie.
... tårene begynner å piple hver gang en unge kommer ut ... :flau: |
Jeg tør ikke :w00t:!!
|
Hehe når jeg som har født før kan si at jeg VIRKELIG GLEDER meg til å gjøre det igjen (og nei, jeg hadde ikke en mindre vond fødsel, tvert imot) så kan dere nok bare slappe av. :lol:
|
Du er heldig da, Iset!
Enkelte jeg vet om klarer seg lenge med ett barn av flere grunner.... Jeg tør altså ikke å se på fordi jeg er en sånn grineperse... Ekstrem oppussing, Lassie, ja til og med de helt forferdelige onsdagsfilmene som er så dårlige at jeg dør av skam, kan få tårene til å renne på fullt trykk her i gården:rolleyes: |
Det er sunt å gråte :D Jeg grein til og med under "Ut i naturen" i går, jeg ... det var så utrolig vakkert! :lol:
|
Sitat:
|
Jeg pleier heller ikke å gråte hvis det er andre til stede, så jeg foretrekker å være alene med tåreperseprogrammene mine.
På kino hender det at jeg gråter med det ene øyet bare - det som er lengst vekk fra den jeg sitter sammen med! :p |
Sitat:
|
Jeg ser! Og hadde du ikke laget denne tråden, så hadde jeg sikkert glemt den idag.
|
Hehe jeg hadde glemt det ut selv, før jeg så en tråd på snartmamma.com om det. Heldigvis kan man se det på nett-tv, men det er jo noe eget med å sette seg ned på onsdagskveldene med noe godt å spise og vente i spenning (med kleenexen klar). :D
|
Åååå ja... det er sååå fint:) Også er det på arbeidsplassen min... litt ekstra spessielt det også, mye kjente fjes :)
|
Når går dette da?
jeg var jo "jordmor" til tantebarnet mitt :) en helt fantastisk nyyydelig opplevelse :D ville ikke vært foruten for alt i verden!!! |
Sitat:
Men dere som har gått glipp av det kan se det på nett-tv. Jeg gråt som et uvær under dagens episode. HULK! |
Så på den sammen med jenta mi på 9 år - og nå gruer hun seg til å få barn:p Hun syns det så forferdelig vondt ut - og det er det jo også!!
Ellers var det flott å se på - kom noen tårer ja. |
Ja, dette ser jeg på! Har planer om jordmorutdanning om noen år, så dette må jeg få med meg.
I kveld var jeg på jobb, så jeg skal se det på nett-TV. |
Point proven; sitter og zapper, og kommer tilfeldigvis over Oprah; "Cheers to you"....
Har prøvd å klype meg hardt i neserota, men det hjelper ikke, så her renner tårene mellom små ukontrollerte hulk :roert: |
Jeg ser på programmet, ja. Og jeg griner for absolutt alt. Klarer ikke synge "Ja, vi elsker" engang, og griner hvis noen gifter seg i en dårlig film. Godt å vite at vi er flere som har det sånn.
Det er bare det flotteste i verden å se et nytt lite barn blir født. Men mannen min stakkar, går gjerne ut av stuen av og til - han syns det blir for voldsomt. . . |
Jeg ser også på det, og i går var ikke 3-åringen (snart 4) min til å rikke. Dette skulle han se! Han fikk en søster i april, og han fikk forklart at babyer kommer ut av tissen til mamma... noe han ikke var sen om å forklare til alle som ville høre! Det ble litt flaut av og til, kan man si!
Så i går satt han trygt i pappas fang med det mest ubetalelige ansiktsuttrykk, etterfulgt av et stort smil når han så babyen! Håper likevel jeg slipper blomsten og bien om noen år... egentlig er det jo bare helt naturlig!;) |
Ja, jeg har sett på - det er virkelig en rørende og sterk serie.
|
nå har jeg sett alle tre eps på linken... aldri i mitt liv har jeg blitt så rørt av en sånn dokumentar.. det var så ekte..... jøss.....
|
uff jeg fikk helt skrekken jeg. Gruer meg sinnsykt til jeg skal føde igjen, grøss
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg gleder meg ihjeeeel til april. Jeg vil føde NÅ! :o |
Overhørte en samtale guttungen hadde med farmor på telefonen i sted. Han fortalte om hva han hadde sett på tv, men så sa han: "Men farmor, det var jo ikke på Ordentlig, da!"
:D:D:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38. |