![]() |
Rapsolje
Tok ei ss med rapsolje til frokost som kosttilskudd/for å få fart på forbrenningen.. Hjelper det eller er jeg helt på bærtur? Har hatt store problemer med å gå ned i vekt med atkins dietten. Har sikkert fått i meg for mange karbs, samt slurvet litt. Men nå er det nok.... Tenkte å ta en ss med rapsolje hver morgen i tillegg til frokost.. Er det lurt?:confused:
Ellers kan noen svare meg på om smørgrøten med bare 4 karb per porsjon er en ok frokost? Må ha noe søtt til frokost, klarer ikke egg og bacon så tidlig. Tenkte å kjøpe ing i dag:o |
Sv: Rapsolje
Sitat:
Vet ikke om en ss rapsolje fra eller til har noen spesiell virkning. Det er i så fall det første jeg har hørt om at den skal ha spesiell innvirkning på forbrenningen. Men som oljetilskudd får du jo gevinsten av flott hud, hår og ellers det olje/fett i maten gir. Ser du etter øket forbrenning er det bare Cocosa og MCT olje som skal ha effekt/øke forbrenningen. Dette fordi denne oljen i seg seg forbrenner fort. Noen merker forskjell, andre ikke.... I tillegg er Cocosa god som kosttilskudd fordi den inneholder vitaminer og mineraler i større grad enn raps og olivenolje. Det er jo ikke rart at du ikke går ned på Atkins om du slurver og spiser for mye/ikke teller karbene. Da GÅR du jo teknisk sett ikke på Atkins i det hele tatt.. ;) Da vil du nok ha problem med de fleste dietter som krever telling. Men prøv nå om du klarer det uten slurv men med telling. Ta en uke om gangen ! Ang smørgrøten så er den grei frokost for å fylle magen.... Det er kunn fett og lite proteiner og grønnsaker - så etter Atkins prinsipper er den ikke et fullverdig måltid/frokost |
ok, har i teorien trodd jeg har fulgt atkinson, men har vel prøvd meg litt frem ja!!! Hvor får jeg tak i cocosa? på helsekost?
Ei veninne sa at jeg kan spise rå gulrøtter når jeg er sulten, men det stemmer visst ikke? |
ang smørgrøten... Kan jeg spise cottagecheese m litt yoghurt naturell m natreen i til frokost? Har spist det de siste ukene, m litt frosne usukrede bær... Blir det også feil?
Har problemer med å finne gode frokoster som metter. Må dessuten være litt søte... Spiser ellers egg og bacon til lunch og kvelds. til middag kjøtt og lovlige grønnsaker m saus... |
Sitat:
Du kan absolutt IKKE spise rå gulerøtter på Atkins (det heter IKKE Atkinson). Never ever ! Sitat:
Søte frokoster er ikke helt vanlig på Atkins. Du kan prøve å lage deg en tjukk pannekake av 1-2 egg, 50 gram philadelpia kremost, 30-50 gram proteinpulver, 1 ts splenda eller annet søtstoff, 1/2 ts kanel. Bland godt til klumpfri røre (hurtigmixer er godt å ha), og stek i smær på liten stekepanne. Evt. kjør i mikroen 2 min. i egnet form. Når du kommer til fase to kan du hive oppi 20-30 gram bær om du har den i mikroen eller evt. spise usukrede (eller søtet med Splenda) bær ved siden av om dus teker i panne. Fase 1: Induksjon Fase 2: Vedvarende vekttap |
tusen takk, da dropper jeg herved gulrøtter, light brus, kaffe, cottagechees og yoghurt i fase 1- gulrøtter er vel helt ut uansett.. Takk skal du ha
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55. |