![]() |
Hvor lenge i ketose?
Føler at jeg spør mye i dag, men pytt pytt.
Hvor lenge pleier man å være i ketose? Dersom man er flink og holder seg til karbgrensen? Er det slik at det kan bli vanskeligere å komme i ketose, hvis man har vært i ketose en stund?:confused: (skulle sett meg nå, ser ut som et spørsmåltegn:p) |
Sv: Hvor lenge i ketose?
Klart man lurer på mye i starten av noe nytt :)
Man er i ketose så lenge man ligger på rett antall karber. Det blir ikke vanskeligere, spiser man rett karbohydrater skal man være i ketose. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092 Link til alt du trenger å vite om ketose, håper det hjelper. Lykke til på ferden :blomster: |
Sitat:
Føler nesten at jo mer jeg leser jo mere spørsmål har jeg:p Godt jeg har dere som er kjappe og flinke til å svare:D |
hehe, kjenner meg igjen. Jeg hadde levd på ketogen kost i 3-4 år før jeg fant dette forummet. Jeg ble super forvirra sjøl:p
|
Sitat:
Bare en liten ting igjen.. Hehe Lurer på om jeg spiser nok fett. Dette er oversikt i gram på hva jeg spiste i går.. Fett:175.95g Karbohydrat:13.4g Protein:98.88g Det skulle vel være nok fett her???:confused: |
Liten digresjon her, men hvis det var alt du spiste igår, har du spist altfor lite karbohydrader! Mellom 15 og 20 gram som det står overalt her.
|
Sitat:
Oii, glemte å endre på det. Vet at jeg skal spise mellom 15-20:p. Tok macademianøtter i går og da havnet jeg rundt 16 karbo. |
Jeg har vært i ketose i 5 mnd i strekk, avbrutt av julen også har jeg vært i ketose igjen i 2 mnd til. Nå skal jeg sakte ut av ketose og over på stigen. Litt mer karber hver uke.
|
Sitat:
Gratulerer med vektnedgang! Så flink du har vært.:heia: Hvor mye gikk du ned sånn gjennomsnittelig i uka da? Tenkte jeg skulle over til Fedon, når jeg har nådd målet mitt og:D |
Sitat:
|
korleis greie dere å spise nok fett???? føler eg ikkje finner noe mat med nok fett....
|
Sitat:
Jeg tar en del skjeer med cocosa, steker alt i masse smør, har olje i salaten og spiser fett på feks kotletter osv. Men jeg vet ikke om jeg spiser nok selv. Jeg er ganske ny se:p |
Smør, rømme, creme fraishe og oljer, i tillegg til feit fisk og annet kjøtt gir meg nok fett:)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08. |