![]() |
Enda en som prøver ...
Jeg er 34 år, egentlig ikke kjempeovervektig, men har samtidig prøvd alt mulig rart for å gå ned i vekt. Jeg trener regelmessig, og spiser stort sett sunt, men tror nok jeg skeier ut altfor ofte, og er veldig glad i sjokolade og potetgull.... Jeg veier nå 108 kg, ikke definert noe mål, men burde nok ned i ca 95. Vært ute og handlet i dag, rømme, bacon, masse egg, smøreøst og litt grønt. Tror nok det største problemet mitt blir frokost, når jeg ikke kan spise havregryn, knekkebørd eller brødskiver.. har en utfordring der:D Kommer nok tilbake med mer senere..
|
Sv: Enda en som prøver..
Velkommen og lykke til :)
|
Velkommen til deg og masse lykke til :) Lavkarbolivet er toppers :)
|
Sitat:
Les rundt på sidene her så finner du nok ideer til frokost. Min nye favoritt er oopsie rolls(tror det skrives slik) - nam!:) |
|
Sv: Enda en som prøver ...
Sitat:
Takker forumet her inne for å holde motet og motivasjonen min oppe:) Jeg har også nettopp begynt og fortsetter å trene - venter på at de 4 første ukene skal være over.Men ellers er alt bare velstand og jeg trener og står på - tror det er veldig viktig - med redusert tempo og mindre varighet. Lykke til Lillegutt Fra Lillemor:) |
Takker for tilbakemeldinger så langt, frokosttipset her skal jeg teste bare jeg kommer i gang. Disse første dagene blir det nok stort sett heeelt safe valg, i dag har jeg fx kun spist biff og omelett med bacon(grilstad), paprika og sopp. Og tre IFA, sånne store:)
|
Husk å få i deg mere grønnsaker. Ser lite ut med paprika og sopp :)
|
Velkommen hit:) Jeg hadde også et problem ang frokosten, har bestandig spist brødskiver.. Men når jeg fant en oppskrift her inne som heter lollypopbrød så ble jeg kjempeglad! :D Dette spiser jeg til frokost med mye meierismør(får en god saltsmak) og ost på, aldeles nydelig:) Se litt rundt på oppskrifter her inne og da finner du sikkert noe som passer for deg:) Lykke til:)
|
Mitt frokost-tips er den klassiske steikt bacon og speilegg. Det bruker jeg selv de fleste hverdager, men jeg er nok heldig som liker det så godt.
Ellers er det lurt å holde seg best mulig vekke fra uskeielser, og å søke inspirasjon her på forumet. :D |
Egg har det gått i til frokost så langt, både med bacon og spekeskinke, knall det, men savner jo noe å ha gulosten på da.. SKal teste sånne oopsieting, og lollyting:D Er jo redd for at jeg ikke fikser det, at jeg pøser på med smør og greier, men får i meg for mye karbo, og ikke går i ketolyse. Andre dagen, funker veldig fint å finne mat uten karbo, men er sinnssykt dårlig på å telle, men det kommer seg nok..
|
Jeg teller ikke så veldig nøye, har nok straffet seg et par ganger. Men da har jeg i ettertid funnet ut at jeg har fått i meg for lite karbo:D, da stagnerer vekta også. Anbefaler deg å kjøpe boka om ketolysekuren. I starten handlet jeg bare grønnsaker fra begynnelsen av lista, de med minst karbo. Og så spiste jeg så mye jeg hadde lyst på av dem. Det å skulle spise mye fett er uvant i begynnelsen, bare prøv å skyve unna innlært dårlig samvittighet, for dette virker. Stå på!
|
he he, godt tips Skippy.. Jeg har dødsangst for det å faktisk skulle spise fett. Lurer på om jeg skal bestille boka og den pakka mewd vitaminer da, så jeg kan lese litt mer og få i meg nok vitaminer, tar i det minste trantabletter nå.. Hadde jo vært kjekt å få testa seg med ketostix også
|
Ketostiks kan du kjøpe på apoteket!:)
Men det er veldig lurt å lese boka grundig (flere ganger) og ta de tilpassede vitaminene/mineralene! Du må nullstille hjernen! *fett-er-bra-fett-er-bra-fett-er-bra-*:p |
Aarghhh.. holdt på siden mandag, mener sjøl jeg har vært veldig flink i forhold til karbo, skrevet ned alt jeg spiser, og sett over og grovregna karbiser. Fikk stix i dag, men det har ikek skjedd noen ting:mad: SOm jeg skrev litt lenger opp her, har jeg litt angst for å dytte i meg for mye fett, er det mulig at man får i seg for LITE fett, og at det kan være grunnen til at kroppen ikke går i ketolyse? fikk boka og stix nå, og ska sitte og lese, men... Noen som har kjapt svar??
|
Ja. Jeg fikk egenhendig meldig fra Dr. Torkil om at fett øker fettforbrenningen og man MÅ passe på å få i seg nok fett.
|
Takk:) passse frustrert nå egentlig, men jeg får bare prøve å pøse på enda mer med fett. I morgen blir det 2 egg og bacon, samme til lunsj, kyling og broccoli til middag med sjysaus ( toro sjysaus, sopp og crene fraische), og evnt ost og spekeskinke til kvelds. Det har vært ganske typisk mat for denne uka..
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02. |