![]() |
Superfoods nå i Norge
Startet nettopp en sjappe som selger superfoods, eller sprek mat (?):p
Goji bær er på menyen, spiste dem en del da jeg drev med råkost og de er utrolige:D Og maca, jeg var litt tilhenger av superfood bølgen..Ser ut som jeg får hive meg på igjen, gikk lei med at jeg måtte stresse med pakker fra utlandet hele tiden og tollen tok helt av:mad: Maca er moro:p energyfood Hooray:D Var på tide:love: |
Sv: Superfoods nå i Norge
Hvordan er dette i forhold til lavkarbo da?
|
Vel, bærene inneholder rundt 10 gram proteiner per 100g, og ca. 21 gram karbo.. Mye protyein til å være frukt, men det er uansett ikke så viktig, poenget er at de er utrolig sunne og inneholder ett hav av ting:D Gjør ett eller annet med hodet også, føles mer stabilt og får mye bedre konsentrasjon:)
|
De Goji bæra er utrolig gode :heia:
|
Ikke sant?;) Har fylt på med goji bær de siste dagene og jeg føler meg utrolig bra:D Tror ikke de holder samme prisen noe særlig lenge, det var visst en eller annen glipp i forsendelsen deres:rolleyes: Jeg har ihvertfall sikret meg:p
Edit: Det må være første gang noensinne noe som helst faktisk er billigere i norge en resten av verden :) |
Ja, de er herlige :)
|
Noen anelse om GI-en på disse bærene?
|
Goji bær: (Lycium barbarum, wolfberry) Goji bær er godt kjent som naturens mest næringsrike mat i asia. De har blitt brukt i tradisjonell kinesisk medisin i nesten 2000 år. De blir ofte kalt ”superfrukt”. Næring pr. 100 g: Energi 346kj Protein 10,6g Aminosyrer 8,48mg Fett 5,7 g Mettet fett 1,1g Fiber: 7,78g Karbohydrater 21g Herav naturlig sukker 17,3g Natrium 24mg Kalium 1132mg Kalsium 112,5mg Jern 8,42mg Sink 2 mg Selen 50 mikrogram Thiamin (B1) 0,15mg B2 1,3 mg C vitamin 306 mg Polysakkarider 46,5 mg Beta-caroten: 7,38 mg Zeaxanthin 25-200 mg |
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19. |