Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Må bare dele en historie om min far (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28670)

Nerthus 06-10-09 21:37

Må bare dele en historie om min far
 
jeg er helfersk - helfrelst lavkarbo-fan, og er inne i min 3 uke. har gått ned litt, og synes dette fungerer godt. SÅ kommer saken, jeg har prata hull i hode til min familie om dette konseptet - vi er alle småtjukke prompere med helse under pari ;).

Min far er 63 år, har diabetes 2 og høyt blodtrykk. Han går på medisin for begge "tilstander". I dag snakket jeg med han - og han har lavere blodsukker rett etter mat enn jeg hadde etter faste... (FØR lavkarbolivet mitt startet), og blodtrykket hans er så lavt at han må kutte medisinen. I tillegg har han gått ned FEM KILO!

Alt dette etter 10 DAGER på lavkarbo!!! :eek:

Enn om legen hans istedet for medisin hadde gitt han et tips om å endre kosthold til lavkarbo istedet for 10 år siden?

Måtte bare dele - ble så glad på hans vegne. Han STORTRIVES med kostholdet - og bare ELSKER Karins "Mitt aller beste brød".

Hilsen Nerthus :)

Veggpryd 06-10-09 22:00

Sv: Må bare dele en historie om min far...
 
Å, så herlig! Det er så flott å høre! :heia:
Skulle ønske min familie ville høre på meg, men de vet visst allerede alt om fett og overvekt... :rolleyes:

aslaug 06-10-09 22:00

Sv: Må bare dele en historie om min far...
 
Så flott med din far! :D:D

Imse 06-10-09 22:28

Sv: Må bare dele en historie om min far...
 
Så flott å høre om din far!

Ja, tenk om legene kunne anbefale lavkarbo til alle som diagnosen diabetes 2.

Alkazelters 06-10-09 23:14

Sv: Må bare dele en historie om min far...
 
Kult å høre stadig flere historier om dette. Jeg synes det er meget underlig at ikke myndighetene snart forstår at dette kan være løsningen på Diabetes 2..... Det holder ikke ikke at en haug med diabetikere kan slutte med medisiner, for det er jo bare anektdotiske bevis.

SunnhetMedSirrup 07-10-09 07:52

Sv: Må bare dele en historie om min far...
 
det er så deilig og få slike handfaste bevis på at «lavkarbo» gir resultater!
:D

Orkide 07-10-09 08:15

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Så flott å høre om din far :)

Det burde være flere leger som gir råd om lavkarbo

Carisma 07-10-09 09:53

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orkide (Innlegg 779554)
Det burde være flere leger som gir råd om lavkarbo

Og flere av den litt eldre generasjonen som var litt mer openminded til annet enn potet, brød og brunost.... :rolleyes:

Photobscura 07-10-09 10:03

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Veldig bra!
Jeg hørte noe litt hårreisende fra bestemora til venninna mi i sommer, hun hadde fått beskjed av legen å kutte ut smør på brødskiva OG slutte å spise potet :rolleyes:. Hva er det for et kvakksalverråd, da? Henger ikke på greip noe sted ...

Carisma 07-10-09 10:07

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Foreldra mine er på dia-brukerkurs på sykehuset innlandet denne uka. Skal bli spennende å høre hva de lærer... Forøvrig skal det sies at det tok nesten 10 år fra faren min fikk diagnosen til de fikk tilbud om kurset... :rolleyes:

Maika 07-10-09 11:58

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Så flott å høre! Så glad på din fars vegne.

Stor klem

Kitt 07-10-09 12:10

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 779597)
Foreldra mine er på dia-brukerkurs på sykehuset innlandet denne uka. Skal bli spennende å høre hva de lærer... Forøvrig skal det sies at det tok nesten 10 år fra faren min fikk diagnosen til de fikk tilbud om kurset... :rolleyes:

Fikk han et tilbud!!?!??!?!?:w00t:

Bare det er ganske så bra, skal jeg si deg!:ja:

Alle har krav på kurs når de får diabetes- diagnosen, om det er 1 eller 2. Men "ingen" vet om det og ingen ringer og forteller deg det heller!:nei:

Har hatt dia2 i snart 5 år, jeg, og ingen har noen gang tilbudt meg et kurs!
Måtte mase meg til time på dia- klinikken!

Carisma 07-10-09 12:14

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Da jeg tok glukosebelastning og fikk bekreftet at jeg var insulinresistent ble jeg sendt rett på dia-kurs på Lovisenberg. Kurset var jo så som så for meg som allerede kunne myue lavkarbo, men ble faktisk positivt overrasket over at jeg i det hele tatt ble sendt dit. Hvertfall siden jeg bare var i faresonen også.

Kitt 07-10-09 12:37

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Har aldri tatt glukosebelastning heller, jeg!
To blodprøver viste fastende blodsukker over 7, etter at jeg selv hadde bedt om å få tatt blodprøvene. Mast meg til, kanskje!
En urinprøve med fullt utslag i tillegg, og diagnosen var klar!

Legen min sa: Du har diabetes. Det beste rådet jeg kan gi, er å melde deg inn i diabetes-forbundet!

Tictac 07-10-09 12:50

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Så utrolig bra!

lulla1975 07-10-09 15:19

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Så bra med faren din! Moren min, med bmi på 37, spurte fastlegen sin om ketolyse kunne være noe for henne. Nei, da kom visstnok alt fettet i maten til å avleire seg i blodårene hennes! Så min stakkars mor tør nå ikke legge om til lchf eller ketolyse uansett hva jeg sier!

Carisma 07-10-09 15:25

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lulla1975 (Innlegg 779764)
Så bra med faren din! Moren min, med bmi på 37, spurte fastlegen sin om ketolyse kunne være noe for henne. Nei, da kom visstnok alt fettet i maten til å avleire seg i blodårene hennes! Så min stakkars mor tør nå ikke legge om til lchf eller ketolyse uansett hva jeg sier!

Du kan jo printe ut denne og gi henne, og en kopi til fastlegen(:p): http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Photobscura 07-10-09 19:31

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Jeg er med i Kos. En alternativ diabetesforening for oss litt mer lavkarboorienterte :)

Rottis 11-10-09 20:26

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Så flott å høre om din far!

Jeg var hjemme hos mine foreldre i dag og fikk et lite sjokk da de sa de hadde kuttet ut poteter! :eek: "Jaså, hvorfor det?" spurte jeg. "Nei, det blir man så feit av!" svarte pappa :p

Det glade budskap sprer seg, altså!

bondetuppa 12-10-09 19:54

Sv: Må bare dele en historie om min far
 
Kjempeflott å høre om faren din:heia:Lykke til videre:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no