![]() |
Hva skjer med fettet?
En ting jeg lurer på, om man har et inntak på 200 gram fett per dag når man er i ketose, men kroppen nyttiggjør seg bare 180 gram - hva skjer med det overskytende fettet?
Kvitter kroppen seg bare med det, eller er det slik at så lenge man har energilagre i form av fett så vil kroppen brenne både av kroppsfett og inntatt fett i form av mat? Det jeg egentlig prøver å spørre om er vel vil kroppen først benytte seg av fettet i maten, så det som sitter på sideflesket eller skjer disse to prosessene samtidig? |
Sv: Hva skjer med fettet?
Sånn jeg har forstått det, trenger man fettet fra maten for å drive prosessen med å forbrenne det fettet man har på kroppen!
Altså, fettet fra maten forbrennes for å danne ketoner av fettet på kroppen! Spiser man for mye fett, kommer det jo rett ut igjen, som det som kalles fettdiarè:eek: |
Sitat:
Fettforbrenning er en energikrevende prosess. |
Sitat:
|
Hmm, takk for svar, men jeg ble ikke helt klok allikvel. :)
|
Sitat:
Sitat:
Ps. etter ticker din å lese har du forbrent masse fett, så sideflesket ditt er jo nesten helt brent bort :) |
Sitat:
|
Sitat:
Den heter "Slank med ketolysekuren" av Torkil P Andersen --godt at noen følger med i timen --:) |
Sitat:
|
Sitat:
"Spis deg slank" er det Thor Foseid som har. De har vist ikke så mye fantasi på boktitler :lol: |
Sitat:
Uansett, jeg fant ut av mye av det jeg lurte på i denne tråden, som jeg burde lest mye grundigere før jeg postet spørsmålet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656 Sitat:
Ikke helt brent bort, men det har forsvunnet mye. Snart er det vel bare adressen igjen av meg. ;) |
Sitat:
Du MERKER om du spiser for mye fett, så ikke tenk på det, når du spiser deg sånn passe mett så regulerer det der seg stort sett fint selv, og det er nesten umulig å overpise på ketogent kosthold. |
Sitat:
Vi går for den :ja::ja: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30. |