![]() |
Normannagratinert svinefilet
http://1.bp.blogspot.com/_YVBAqY2vy9...Svinefilet.jpg
til 2 personer: 350 gram Svinefilet (indre) Rapsolje 2 dl bujong salt & pepper 200 gr chaminjong 1 gul løk 3 dl creme fraishe 100 gr normannaost Brune svinefileten - sp på med buljong og la denne surre i 15-20 minutter. Krydre og la den hvile i 10 minutter. Skiv Champinjongen og finhakk løk. Stekes i panne. tøm over creme fraishe. Riv litt av osten i sausen. Del kjøttet i tykke skiver. Legg det i en ildfastform, hell over sausen, riv osten og strø over. Gratiner i oven i 225 grader i 10 minutter. Serveres med salat og evt. bakt charlottløk. jeg er ikke sikker på hvilken "gruppe" denne retten inngår i. Men alle produkter som er brukt har mindre enn 5 gram karbo pr 100 gram :) Utrolig godt - selv de som ikke liker "muggost" syntes denne er smakfull og god. Man har ikke den "typiske" muggost smaken på sausen. |
Sv: Normannagratinert Svinefilet
Har akkkurat spist, men nå ble jeg jammen litt sulten igjen......
|
Er dette eit heilt stykke svinefilet eller oppdelt i strimler/biter? Såg jammen godt ut. :)
|
Dette er en hel indrefilet :)
|
Sv: Normannagratinert svinefilet
Denne oppskriften var utrolig god. Jeg hadde ikke løk og sopp, men jeg hadde paprika og vårløk. Osten jeg brukte var Gräddost.
Ordentlig namme nam :) |
Sv: Normannagratinert svinefilet
Dette hörtes ut som skikkelig god lördagskos :sikle:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55. |