![]() |
Kroppsfasonger
Er det noen som vet eller har en oversikt over hva ulike kroppsfasonger generelt sier om en person? Hva er spesielt med en pære og en eplefasong f.eks? Går det an å være kombinasjoner av begge sånn at man blir en....eh....potetfasong..eller noe?:p
|
Sv: Kroppsfasonger
Jeg husker jeg så et program med disse to.. Trinny og Susannah eller noe. De samlet sammen en haug med mennesker og delte dem inn i minst 10 forskjellige kroppsfasong grupper. Var alt fra gitarer til vaser der..
|
Det er faktisk et ganske viktig spørsmål. Selv om det å være overvektig i seg selv er en risikofaktor, er det faktisk mye viktigere hvor du bærer vekten. Om du er eple (med mesteparten av fettet rundt midjen) eller en pære (med overvekten rundt hoftene og lårene) sier veldig mye om risikofaktorene og den underliggende årsaken til overvekten. Hvis du er overvektig rundt magen - eple - er du ikke bare overvektig på utsiden, men også på innsiden, rundt hjerte, lever og fordøyelsesorganer. Insulin har mye sterkere innvirkning på fettcellene i mageregionen, og derfor har kvinner med insulinresistens og hormonelle forstyrrelser større risiko for å utvikle epleformen, som ellers er mest vanlig hos menn. Denne kroppsformen har også mye større frekvens av vanlige insulindrevne problemer som høyt blodtrykk, diabetes og hjertesykdom. Det kjennetegnes også ofte av høye kolesterolverdier. Så kroppsfasongen forteller mye om hvor du bør begynne å lete etter svar.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
|
Oi - her var det litt å velge i :)
Jeg likte beskrivelsen av pæreformen: "The body you want to cuddle up to. A body made for the boys" :rolleyes: Men hvis du ser etter, er alle varianter av eple eller pære, hvis du ser bort fra de som ganske enkelt er slanke. |
Haha...ifølge Trinny og Susannah er jeg vel egentlig klassisk 100% timeglass. Jeg tror også jeg er en mesomorf, tykk utgave, med kraftig beinbygning. Tro om det går an å være begge!!
|
Sitat:
Jeg trodde jeg var rektangulær men jeg har kurver i forhold. |
Dette er kanskje ikke så relevant, men jeg synes likevel det er interessant, og det er at kvinner med pæreform er veldig fruktbare. Det stemmer i alle fall for meg.:) Det sies også at det ligger i mannens natur å falle for kvinner med pæreform nettopp pga hennes fruktbarhet.;)
|
Er det en god eller dårlig ting å ikke ha noen av de fasongene? :_oy:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
men har sett andre plasser at det finnes en jordbær, det er nok mest beskrivende. Bred på toppen, veldig smal nedover. |
Carisma, triangelform, pyramideform? ;) Jaja, er ikkje akkurat mykje betre å vere mursteinsform! Det er vel det næraste eg kjem noko som helst slags fasong. Eg trudde kanskje eg var eple, men eg trur vi landar steinhardt på murstein!:p
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg er cello eller timeglass, vanskelig å se forskjell egentlig??? Synes jo nesten modellen sin kropp skulle vært byttet med hverandre.
Så jeg har altså mye pupper, mye rompe, og smal midje. (sånn i forhold til resten altså!) Er som en utvokst cello/timeglass, haha! Eller kanskje gikk fra cello til timeglass nå når jeg har mistet noen kilo? Selv om jeg følte meg mer som en pære/eple hybrid, altså en diger stein! Men ja, pencil-skirt og v-genser er topp hos meg! Så har jo lært noe av å se ørtengjørten programmer med trinny/susannah! ;) EDIT: I programmet om kroppsformene, så presenterte de mange flere enn som er på denne siden. Husker de fant masse gjenstander som ble plassert i et galleri, over de ulike kroppsformene. |
Sitat:
|
Hehe, Chunky, du koser deg med denne tråden skjønner jeg :lol:
Sitat:
Jeg tenkte før du skrev det at du var Goblet (Goblin :D), Photo! Og beina dine er flotte! |
Sitat:
Og taaak! :suss:. Du har vidunderlige former! |
Sambo sier jeg har timeglassfigur. Og det kan passe med de klærne jeg bruker og det disse damene anbefaler.
|
1 Vedlegg
Goblin?
Vedlegg 6834 |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hahaha, goblin, ja! :p. om du dobler lengden på beina og slenger på noe hennahår, så er det meg for fire år siden :lol:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47. |