Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kroppsfasonger

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 21:29   #1
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Kroppsfasonger

Er det noen som vet eller har en oversikt over hva ulike kroppsfasonger generelt sier om en person? Hva er spesielt med en pære og en eplefasong f.eks? Går det an å være kombinasjoner av begge sånn at man blir en....eh....potetfasong..eller noe?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:44   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kroppsfasonger

Jeg husker jeg så et program med disse to.. Trinny og Susannah eller noe. De samlet sammen en haug med mennesker og delte dem inn i minst 10 forskjellige kroppsfasong grupper. Var alt fra gitarer til vaser der..

Gammel 21-02-10, 22:01   #3
Chunky
Gjest

Det er faktisk et ganske viktig spørsmål. Selv om det å være overvektig i seg selv er en risikofaktor, er det faktisk mye viktigere hvor du bærer vekten. Om du er eple (med mesteparten av fettet rundt midjen) eller en pære (med overvekten rundt hoftene og lårene) sier veldig mye om risikofaktorene og den underliggende årsaken til overvekten. Hvis du er overvektig rundt magen - eple - er du ikke bare overvektig på utsiden, men også på innsiden, rundt hjerte, lever og fordøyelsesorganer. Insulin har mye sterkere innvirkning på fettcellene i mageregionen, og derfor har kvinner med insulinresistens og hormonelle forstyrrelser større risiko for å utvikle epleformen, som ellers er mest vanlig hos menn. Denne kroppsformen har også mye større frekvens av vanlige insulindrevne problemer som høyt blodtrykk, diabetes og hjertesykdom. Det kjennetegnes også ofte av høye kolesterolverdier. Så kroppsfasongen forteller mye om hvor du bør begynne å lete etter svar.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:07   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det er faktisk et ganske viktig spørsmål. Selv om det å være overvektig i seg selv er en risikofaktor, er det faktisk mye viktigere hvor du bærer vekten. Om du er eple (med mesteparten av fettet rundt midjen) eller en pære (med overvekten rundt hoftene og lårene) sier veldig mye om risikofaktorene og den underliggende årsaken til overvekten. Hvis du er overvektig rundt magen - eple - er du ikke bare overvektig på utsiden, men også på innsiden, rundt hjerte, lever og fordøyelsesorganer. Insulin har mye sterkere innvirkning på fettcellene i mageregionen, og derfor har kvinner med insulinresistens og hormonelle forstyrrelser større risiko for å utvikle epleformen, som ellers er mest vanlig hos menn. Denne kroppsformen har også mye større frekvens av vanlige insulindrevne problemer som høyt blodtrykk, diabetes og hjertesykdom. Det kjennetegnes også ofte av høye kolesterolverdier. Så kroppsfasongen forteller mye om hvor du bør begynne å lete etter svar.

Enn vi som har (hatt) fettet jevnt fordelt da? Her forsvinner fettet jevnt og her ligger fettet jevnt. Jeg er fristet til å si at jeg er firkanta i formen for jeg ser 4 måneder gravid ut med klær på. Jeg har ikke tynne ben i forhold til overkropp og jeg har ikke spinkle skuldre. Men jeg har små bryst. Jeg er proposjonert.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:44   #5
Chunky
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Enn vi som har (hatt) fettet jevnt fordelt da? Her forsvinner fettet jevnt og her ligger fettet jevnt. Jeg er fristet til å si at jeg er firkanta i formen for jeg ser 4 måneder gravid ut med klær på. Jeg har ikke tynne ben i forhold til overkropp og jeg har ikke spinkle skuldre. Men jeg har små bryst. Jeg er proposjonert.

Jeg vet ærlig talt ikke. De fleste studier som tar for seg distribusjon av kroppsfett skiller mellom disse to typene. Det er få (om noen) som nevner noe om de med en jevn fordeling av kroppsfett. William Sheldon skilte i tillegg mellom ektomorfe, mesomorfe og endomorfe kroppstyper. For meg høres du ut som en ektomorf eller mesomorf. Så se positivt på det. Det betyr antageligvis at du ikke er spesielt insulinresistent, at det skal mer til for deg å legge på deg enn mange andre, og at du derfor har en enklere vei til mål. Mye tyder i hvert fall på at du har fysiologien på din side.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:44   #6
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Her er en link om Trinny & Susannah:

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...ypes--you.html

Gammel 21-02-10, 23:05   #7
Chunky
Gjest

Oi - her var det litt å velge i

Jeg likte beskrivelsen av pæreformen: "The body you want to cuddle up to. A body made for the boys"

Men hvis du ser etter, er alle varianter av eple eller pære, hvis du ser bort fra de som ganske enkelt er slanke.

Sist redigert av Chunky : 21-02-10 kl 23:12.
  Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 23:14   #8
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Haha...ifølge Trinny og Susannah er jeg vel egentlig klassisk 100% timeglass. Jeg tror også jeg er en mesomorf, tykk utgave, med kraftig beinbygning. Tro om det går an å være begge!!

Gammel 21-02-10, 23:16   #9
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Oi - her var det litt å velge i

Jeg likte beskrivelsen av pæreformen: "The body you want to cuddle up to. A body made for the boys"

Men hvis du ser etter, er alle varianter av eple eller pære, hvis du ser bort fra de som ganske enkelt er slanke.

Om du så den der Trinny og Susannah-artikkelen så syns jeg de fleste av dem passet under kategori eple eller pære ja. Men der var 2-3 stykker som var ganske enkelt rektangulære. Ingen former overhode.

Jeg trodde jeg var rektangulær men jeg har kurver i forhold.

Gammel 28-02-10, 00:06   #10
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Namba er på en erverdig vei

Dette er kanskje ikke så relevant, men jeg synes likevel det er interessant, og det er at kvinner med pæreform er veldig fruktbare. Det stemmer i alle fall for meg. Det sies også at det ligger i mannens natur å falle for kvinner med pæreform nettopp pga hennes fruktbarhet.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 00:21   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Er det en god eller dårlig ting å ikke ha noen av de fasongene?

Gammel 28-02-10, 00:26   #12
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tja...du kan jo oppfinne din egen kroppsfasong

Gammel 28-02-10, 00:26   #13
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Den UNIKE kroppsfasongen

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 00:27   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Desverre har naturen funnet opp en egen kroppsfasong for meg ja
men har sett andre plasser at det finnes en jordbær, det er nok mest beskrivende. Bred på toppen, veldig smal nedover.

Gammel 28-02-10, 03:36   #15
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Carisma, triangelform, pyramideform? Jaja, er ikkje akkurat mykje betre å vere mursteinsform! Det er vel det næraste eg kjem noko som helst slags fasong. Eg trudde kanskje eg var eple, men eg trur vi landar steinhardt på murstein!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 10:05   #16
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Her er en link om Trinny & Susannah:

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...ypes--you.html

Oi! Takk! Endelig fant jeg en kroppsfasong som stemmer sånn nogenlunde godt med min, det hadde jeg egentlig gitt opp for lengst . De morfe-kroppstypene blir alltid helt feil, men her fant jeg faktisk min, som jeg er nå i alle fall . Nemlig the Goblin . Men det hadde vært verre for ca tjue kg siden, gitt. Da hadde jeg nok ikke funnet meg selv her heller.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, nemlig ...! Som jeg skriver over her, da hadde jeg, som vanlig måttet smekke sammen opp til flere. Det er liksom den komboen av brede skuldre, raus byste, bred rygg, men ellers spedbygd i lemmene og nesten latterlig lange bein som stikker ut av noen smale, guttete hofter . Men det ser jo ut til at det skjuler seg noen slags former under der .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 16:26   #17
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Jeg er cello eller timeglass, vanskelig å se forskjell egentlig??? Synes jo nesten modellen sin kropp skulle vært byttet med hverandre.

Så jeg har altså mye pupper, mye rompe, og smal midje. (sånn i forhold til resten altså!) Er som en utvokst cello/timeglass, haha! Eller kanskje gikk fra cello til timeglass nå når jeg har mistet noen kilo? Selv om jeg følte meg mer som en pære/eple hybrid, altså en diger stein!

Men ja, pencil-skirt og v-genser er topp hos meg! Så har jo lært noe av å se ørtengjørten programmer med trinny/susannah!

EDIT: I programmet om kroppsformene, så presenterte de mange flere enn som er på denne siden. Husker de fant masse gjenstander som ble plassert i et galleri, over de ulike kroppsformene.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 16:34   #18
Chunky
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Så jeg har altså mye pupper, mye rompe, og smal midje

Me like

Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 16:56   #19
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hehe, Chunky, du koser deg med denne tråden skjønner jeg

Sitat:

Jeg er cello eller timeglass, vanskelig å se forskjell egentlig???

Samme her Egentlig er jeg veldig fornøyd med det, at det kurver ut og inn altså, men det er jo en del problemer med denne kroppstypen også. Lårene har alltid vært mitt kompleksområde. Og fotballegger som ikke går ned i veldig mange støvletter ...

Jeg tenkte før du skrev det at du var Goblet (Goblin ), Photo! Og beina dine er flotte!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 17:02   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg tenkte før du skrev det at du var Goblet (Goblin ), Photo! Og beina dine er flotte!

Hahahaha! Ja, se der! Det sank visst inn likevel da, alle de årene eksen kalte meg for 'gnomen' .

Og taaak! . Du har vidunderlige former!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 28-02-10, 17:11   #21
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sambo sier jeg har timeglassfigur. Og det kan passe med de klærne jeg bruker og det disse damene anbefaler.

Gammel 28-02-10, 17:19   #22
Chunky
Gjest

Goblin?
GoblinBW.jpg

Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 17:36   #23
Chunky
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hehe, Chunky, du koser deg med denne tråden skjønner jeg

Som menn flest har jeg en livlig fantasi. Så ja - jeg takker og bukker for alle mentale bilder i denne tråden

Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 17:58   #24
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Goblin?
Vedlegg 6834

Sånn jeg føler meg ja!

Gammel 28-02-10, 19:24   #25
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hahaha, goblin, ja! . om du dobler lengden på beina og slenger på noe hennahår, så er det meg for fire år siden

Siste rest, nytt forsøk:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.