![]() |
Hvilke produkter kan man spise??
Blir bare så forvirret her inne, finner ikke noen oversikt.
Hvilke matprodukter kan man spise med god samvittighet, og hvilke kan man ikke? Er ikke så flink til å spise grønnsaker, men er glad i kylling,egg og kjøtt. Slik som kyllingvinger stekt i frityrkokeren, går det bra? Mitt største problem er brusdrikking, men har vært flink og gitt meg lov til å drikke litt brus på lørdager, og det har jeg stort sett klart å holde!! Har ikke badevekt, men har mistet 2 cm over stumpen i løpet av 1 uke :cool: Hvilke anbefalinger har dere til produkter som man kan spise mye og ofte? |
Sv: Hvilke produkter kan man spise??
Hvilken retning er det du følger? Du kan spise alt av kjøtt/fugl/fisk, grønnsaker som vokser over bakken, ost, fløte, smør, egg, frø, nøtter og litt bær - enkelt listet opp. Som hovedregel holder man seg unna mat med mer enn 5 gr karbohydrater på 100 gr :)
|
Heisann og velkommen hit :D
Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den. Ta deg tid til å lese ev. bok som hører til ”kuren”. Kunnskap er makt J De aller fleste bøker om lavkarbo kan lånes på bibilioteket. Ved å lese og sette seg inn i det man skal gjøre, så er sjansen for å lykkes, mye større. Planlegging er viktig. Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten. Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper. En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg. Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden: ”Til alle nybegynnere på lavkarbo” Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info. Håper du vil trives her. Lykke til :heia: |
Nå vet jeg ikke hvilken retning du følger (hvor streng du er på karbene), men kanskje denne kan være til hjelp: lchf på 3 minutter:)
|
Jeg har vel egentlig ikke funnet noen spesiell retning jeg vil følge, bare rett og slett kutte ned på karbene. Ble litt interessert i optimal ernæring, men fant utrolig lite om den dietten..
Er havre-knekkebrød et alternativ? Er ikke så glad i brød jeg! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Du kan se i oppskriftene her etter hjemmebakte knekkebrød, pletter, kjeks etc. De fleste har lavt karbohydratinnhold. Hvor lavt er relativt i forhold til folks forskjellige grenser for hva de tillater av karbohydrat-inntak.
|
Tusen takk for masse bra svar:)
Har skrevet ut den listen over matvarer, den skal på kjøleskapet når jeg kommer hjem i dag :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45. |