![]() |
Tyrkisk yoghurt med litt smoothie, ok?
Jeg er på dag to av lavkarbo/LCHF. Jeg er ikke så veldig nøye på å telle karohydrater, men passer litt på såklart. Fikk bare en idè om at tyrkisk yoghurt sikkert ville bli god med litt smoothie i. Blandet derfor 100g tyrkisk yoghurt med 50g smoothie (Bama - guava, mango, goji, 10,1 kh pr 100g...9,8 sukkerarter). Vet jo frukt ikke er lavkarbo mat, men er dette ok å spise av og til? Hadde over 1ts splenda...og det ble jo veldig godt...
Håper noen kan si sin mening om dette, jeg er jo fortsatt litt grønn :) |
Sv: Tyrkisk yoghurt med litt smoothie, ok?
Jeg bruker bringebær, egg og tyrkisk yoghurt med litt flytende natreen!:sikle:
Mye mindre karber i bær enn i frukt!:D |
Sitat:
|
Sitat:
Egg er ikke farlig rått(eggedosis;)) og smaker ingenting. Tilfører proteiner og masse annet nyttig!:ja: Prøv, da vel!:D |
Sitat:
|
Sitat:
Da er det jo bare å bruke masse egg og bær sammen med den tyrkiske yoghurten så har du et fullverdig måltid! Mange som tror rå egg er farlig, skjønner du! :p |
Kitt: Har du oversikt over hvor mye av hver ingrediens du bruker? Den smoothien hørtes jo veldig god ut, har ikke tenkt på at jeg kan bruke tyrkisk yoghurt til det jeg :)
|
Sitat:
175g litt tinte bær 2dl tyrkisk yoghurt 1 egg 1 ts flytende natreen Dette blir litt tykt, så jeg tilsetter litt fløte eller vann for at blenderen i det hele tatt skal gå rundt! Mer egg hjelper også!:) |
Avokado/lime-smoothie (GOD!!)
1 avokado 2-3 dl tyrkisk yoghurt 2 dl vann (eller litt mer) 8 isbiter (kan sløyfes, jeg bruker fløteisbiter eller bare en skvett fløte) 2-3 ss søtning ca 4 ss limejuice (evt saften av en lime pluss det raspede skallet) 1 egg Kjøres i blender eller med stavmikser i minst ett minutt til en jevn blanding. Jeg pleier å sløyfe vannet og heller ha oppi fløte. Man kan også bruke kokosmelk, rømme, CF eller en salig blanding av det man har av dette. |
Sitat:
|
Eggene merker man faktisk ikke noe til, tror meg var skeptisk jeg også.
men trodde ikke tyrkisk youghurt var bra? at det hadde for masse karber og for lite fett?? |
Sitat:
Med egg, fløte og avokado i yoghurten, så er det ikke mye å si på fettprosenten heller ;) Tyrkisk yoghurt har 5 g karber pr 100 g og 10 gram fett. I forhold til mange Tineyoghurter, er den rene drømmeyoghurten, hehe |
Ok, har ikke rørt noe youghurt jeg siden det er fy :-)
|
Sitat:
|
Går fint an å lage smoothie med fløte/kokosmelk/rømme/CF...
Man tager vad man haver ;) |
Da har jeg funnet meg en smoothie...utrolig greit til frokost :)
Oppskriften jeg fant: 100g CC 80g bringebær 2 egg 1 dl fløte 0,5dl fun saft Hadde ikke saft dagen jeg skulle teste, så tok i vann og splenda...funka det og, men likte ikke helt å ha CC oppi....men de som ikke vil ha yoghurt kan jo bruke den oppskriften :) Selv bruker jeg: 100g yoghurt 80g bringebær 2 egg 1 dl fløte 0,5 dl lerum husholdningsaft (uten sukker) Bruker lerum sin saft, siden den er søtet med sukralose (jeg tåler ikke aspartam). Blir som drikkeyoghurt. Jeg tar den gjennom en sil, for å få vekk de frøa fra bringebæra :) |
Jeg har ofte en skvett fun light oppi fordi det søter smoothien :-)
nam, smoothie er godt :) |
Sitat:
|
Marjusen skulle ha en god smoothie..
Der fant jeg den: Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06. |