![]() |
Mensen som aldri tar slutt
Hei.
Var ferdig med mensen for ca 2 uker siden. men denne uka merka jeg at jeg har fått en mørk mensen lignende utflod de siste dagene. hva i alle dager? mensen stoppa jo når den skulle, men kom tilbake igjen denne uka. dette har aldri skjedd før, skjedde etter jeg begynte med ketolyse dietten.:confused: er ikke helt rødaktig, mer brun. (edit: alle som opplever dette er anbefalt å herved adde mer karber i kostholdet. gå over til fedon, south beach etc. les dere frem. mer tilpasninger å veldig enkelt) |
Sv: Mensen som aldri tar slutt
Jeg har slik hver mnd og det har jeg hatt de siste 3 årene( etter siste graviditet og sterilisering) Hadde et håp om at det skulle normalisere seg etter en tid på lavkarbo. Det kan jo tenkes at kroppen din driver en form for utrensning hvis du aldri har hatt det før og fått det nå når du har begynt på lavkarbo:)
|
Så kostholdet mitt gjør at jeg blør i 2-3 uker? da får jeg bare lyst å slutte å hive i meg karber igjen. dette kan du umulig være sunt.
|
Sitat:
At du får vakling i mensen din er fordi kroppen din nå holder på å stabilisere hormonene og rydde opp i klusset karbene har gjort. Det går over. |
Jupp... har hatt det slik i snart tre mnd nå :( MØKK! Denne mnd har det vært skikkelig mørke brunt og før var det værre enn en vanlig mens hele forbarska tida. Trodde det var pillen (startet samtidig som jeg startet på lavkarbo) å sluttet på den å startet på pringen men samma leksa her også.
|
Sitat:
|
Denne tråden er full av lignende historier. Ble glad da jeg kom over den, for jeg spottet selv i 10 dager, og kunne ikke forstå hvorfor.
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror nok jeg hadde mistet støtten for diett ganske fort her også med menstortur tre uker i strekk :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
blødde sammenhengende i 6 mnd ifjor.. gynekologen mente det var pga p-sprøyta jeg fikk en måned før blødningene startet. snodig nok forsvant blødningene innen en måned etter oppstart på lavkarbo...
|
Sitat:
Jeg hadde gitt det litt mer tid om jeg var deg, men jeg skjønner godt at du er bekymret. Det skjer ganske mye med kroppen i omstillingsfasen til dette kostholdet, og det finnes også mang en sjel her inne som har mer peiling enn meg, og som helt sikkert kan komme med betryggende ord og råd. :klem: |
Det ga seg her gitt, paa runde to med pringen saa stoppet det ;)
|
Huff er skikkelig lei nå. hvordan kan dette skje når jeg ifølge meg selv har kutta ut lavkarboen? merkelig, da har jeg nok sikekrt ikke det. har kun lagt til litt mer karber men kun til frokost. prøvde noen dager med enda mer, men kroppen min er fremdeles påvirket sterkt av lavkarboen. og mitt kosthold er automatisk blitt til lavkarbo enten jeg vil eller ei.
nå synes jeg den fordømte mensen kan forsvinne! dette er den siste uka på brettet så stopper jeg med p-pillene 1 uke. håper det stabiliserer seg. over 1 mnd med blødninger:( |
Sitat:
|
Har heller ikke økt på med karber. Kanskje det er slik at kroppen "renser" seg eller noe, har holdt seg unna her nå på hele denne runden med pringen(er ferdig med perioden her i morgen og mensen skal da egentlig komme noen dager etter, men jeg skal hoppe over denne gangen, teste om det går an). Håper det gir seg snart til deg :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47. |