![]() |
Sliter med voksesmerter
Når jeg startet på ketolyse slet jeg lenge med forferdelig voksesmerter. De ga seg etter ca tre uker, å jeg var overlykkelig når de ble borte.. Nå er de kommet tilbake igjen! Er dette virkelig normalt etter over to måneder? :confused:
|
Sv: Sliter med voksesmerter
Du mener leddsmerter? Jeg har hatt det hele livet - men i mindre grad etter endring av kosthold. Har du andre symptomer ville jeg tatt det med legen faktisk :)
|
Tar du magnesium, da?
300- 600mg hver kveld motvirker disse vondtene. Slett ikke uvanlig å ha selv etter lang tid på ketolyse, særlig om man ikke tar alle vitaminer/mineraler, men magnesium er viktigst for akkurat det! |
Sitat:
|
Om du ikke tar magnesium, bør du nok det siden du får disse typiske smertene.
Du kan begynne med 300mg om kvelden. Er det ikke nok, kan du øke til 600mg. Eneste bivirkning kan være noe løs mage! |
Sitat:
|
Hvilke vitaminer tar du da? Jeg fikk nemlig beskjed om å ta magnesium for seg selv om kvelden og sammen med kalsium om morgenen.
I tillegg til multivitaminen jeg tar til lunsj. :) |
Sitat:
|
Om du plusser sammen hvor mye magnesium det blir totalt på en dag - hvilket tall kommer du til da?
Man kan visst ikke ta for mye magnesium for kroppen kvitter seg med overskuddet.... det er derfor noen tar stor dose magnesium om de er harde i magen... ;) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09. |