Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sliter med voksesmerter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-03-11, 22:55   #1
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg
Exclamation

Sliter med voksesmerter

Når jeg startet på ketolyse slet jeg lenge med forferdelig voksesmerter. De ga seg etter ca tre uker, å jeg var overlykkelig når de ble borte.. Nå er de kommet tilbake igjen! Er dette virkelig normalt etter over to måneder?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:02   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med voksesmerter

Du mener leddsmerter? Jeg har hatt det hele livet - men i mindre grad etter endring av kosthold. Har du andre symptomer ville jeg tatt det med legen faktisk

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:03   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Tar du magnesium, da?
300- 600mg hver kveld motvirker disse vondtene.
Slett ikke uvanlig å ha selv etter lang tid på ketolyse, særlig om man ikke tar alle vitaminer/mineraler, men magnesium er viktigst for akkurat det!

Gammel 29-03-11, 23:27   #4
Maylinn26
Seniormedlem

Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tar du magnesium, da?
300- 600mg hver kveld motvirker disse vondtene.
Slett ikke uvanlig å ha selv etter lang tid på ketolyse, særlig om man ikke tar alle vitaminer/mineraler, men magnesium er viktigst for akkurat det!

Jeg tar vitaminer... Vet ikke om jeg kan kalle det ledd smerter... Er akkurat slik man erfarte vokse smerter når man var yngre... De forsvinner som regel når jeg tar et par paracet, men jeg er ikke så glad i å ta smerte stillende...

Gammel 30-03-11, 07:54   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Om du ikke tar magnesium, bør du nok det siden du får disse typiske smertene.
Du kan begynne med 300mg om kvelden. Er det ikke nok, kan du øke til 600mg. Eneste bivirkning kan være noe løs mage!

Gammel 30-03-11, 09:40   #6
Maylinn26
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Om du ikke tar magnesium, bør du nok det siden du får disse typiske smertene.
Du kan begynne med 300mg om kvelden. Er det ikke nok, kan du øke til 600mg. Eneste bivirkning kan være noe løs mage!

Men i de vitaminene jeg tar skal det vært nok magnesium, det sa i hvertfall damen på apoteket...

Gammel 30-03-11, 09:50   #7
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Hvilke vitaminer tar du da? Jeg fikk nemlig beskjed om å ta magnesium for seg selv om kvelden og sammen med kalsium om morgenen.

I tillegg til multivitaminen jeg tar til lunsj.

Gammel 30-03-11, 10:05   #8
Maylinn26
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Hvilke vitaminer tar du da? Jeg fikk nemlig beskjed om å ta magnesium for seg selv om kvelden og sammen med kalsium om morgenen.

I tillegg til multivitaminen jeg tar til lunsj.

Skal me sjå hva det står på de boksene her da... Hum... Jeg tar multivitamin til frokost, sammen med to ekstra tran piller, så til lunsj tar jeg ketolyse tablettene mine og bio-dophilus Så jeg skal ta magnesium ved siden av også altså?

Gammel 30-03-11, 10:08   #9
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Om du plusser sammen hvor mye magnesium det blir totalt på en dag - hvilket tall kommer du til da?

Man kan visst ikke ta for mye magnesium for kroppen kvitter seg med overskuddet.... det er derfor noen tar stor dose magnesium om de er harde i magen...

Gammel 30-03-11, 10:14   #10
Maylinn26
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Om du plusser sammen hvor mye magnesium det blir totalt på en dag - hvilket tall kommer du til da?

Man kan visst ikke ta for mye magnesium for kroppen kvitter seg med overskuddet.... det er derfor noen tar stor dose magnesium om de er harde i magen...

Å ja, jeg ser jo her nå at det er alt for lite! Kun 200 mg i de to tablettene jeg tar daglig! Da får jeg nok reise på apoteket å kjøpe magnesium

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sliter Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 32 05-05-11 22:21
Jeg sliter! Frk.Sunshine Ketolysekuren 23 01-10-09 10:26
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 18:09
Ja, jeg sliter MizzEve Ketolysekuren 9 23-08-07 09:10
Sliter... villebill Ketolysekuren 2 02-04-07 12:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.