![]() |
Kan sukrin brukes i ketolyse-kuren?
Hei -
Det står på pakken at det pr 100 g inneholder 100 g karbohydrater, så det burde jo tilsi at det absolutt ikke kan brukes. Men så står det at dette er "herav sukkeralkoholer 100 g", og jeg mener jeg har lest et sted at da er det ok å bruke likevel? Noen der ute som vet mer om dette? |
Sv: Kan sukrin brukes i ketolyse-kuren?
Sukrin kan brukes ja:)
|
Takk for svar!
...men så mye jeg vil eller? Hvordan teller jeg karbohydrater da? |
man teller ikke sukkeralkoholer, og dermed blir det 0 karbo i en sånn pakke :)
|
Greit å ha i bakhodet, at kunstig søtning kan bremse vektnedgangen for noen, og at man kan bli litt søtsugen selv om sukrin er et naturlig produkt.
|
jeg vet man trekker sukkeralkoholer fra karboinnholdet. har også hørt man skal trekke fra polyoler for å få riktig regnestykke av karbohydratene. noen som vet noe om dette ? :)
|
Sitat:
Sitat:
|
greit å vite:) man hører så mye forskjellig rund og forbi, greit å sjekke det flere ganger :) takk for svar =)
|
Et bra tips her er å se på kalorimengden; noen sukkeralkoholer tas opp i kroppen mens andre (som f.eks. sukrin/erytrithol) ikke gjør det.
F.eks har en av Läckerol-pakkene 227Kcal/100g, noe som skulle tilsi at rundt halvparten av sukkeralkoholene tas opp i kroppen. (227/4Kcal = 56g av 100g). Siden en pakke Läckerol veier 22g så tilsvarer da en liten pakke pastiller i overkant av 12g karbohydrater som må regnes med. |
Jeg låner denne tråden og spør om Splenda, er det samme grunn til at den kan brukes?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Med andre ord er det greit at jeg bruker det sjeldent.. Det skal ikke være lett.
|
Sitat:
|
Usj, så da må eg ut å kjøpe noe nytt. Nå har jeg to typer sukker i skapene som alle skulle kunne brukes, men ikke kan brukes. Tror jeg skal sjekke kildene mine bedre :knegg:
|
Sitat:
|
Jeg bruker den ikke så ofte som en gang i uka engang, så den varer nok til neste påske :D
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47. |