![]() |
Må man telle karber og sjekke fettprosent?
Jeg har droppet å legge inn maten min på diett.no en stund, jeg blir litt forstyrret i hodet av å veie og registrere. Nå har jeg ingen kontroll på kcal, prosenter, antall karber eller noe, og jeg lurer på om dette er trygt når man er i ketose?
Bør man sjekke for helsas skyld at man får i seg nok fett f. eks, eller kan man stole på at dersom man spiser sunn normal lavkarbomat så holder det? |
Sv: Må man telle kaber og sjekke fettprosent?
Hei.
Det er vel ikke tallene på diett.no som er avgjørende, men det faktum at du går ned i vekt/cm og føler at kroppen fungerer bra. Kjenn etter hvordan du har det, det skal være indikasjon nok. Lykke til :) |
Gjør som deg jeg Peppa. Jeg bruker veier ingen ting for da får jeg bare sånne slanketanker.
Kommer langt med fornuften :) |
Sitat:
Stresser litt med tanken på at vi reiser på ferie snart (hvis det ikke 'løsner') for da tenker jeg at jeg 'må' ha med pc for å plotte alt :p Bruker du ketostix da? De gir jo en viss pekepinn. Lykke til :) |
Sv: Må man telle karber og sjekke fettprosent?
Sitat:
|
Du trenger ikke telle alt du spiser. Det kan være lurt i starten for å få seg en oversikt, men det er ikke nødvendig. Jeg gjorde det ikke i fjor sommer, gikk ned mye. Denne gangen talte jeg litt i starten for å få en peikepinn på hvor mye grønsaker jeg kan få i meg.
|
Sitat:
Jeg tror jeg tåler ganske store mengder karbo uten å falle ut av ketose så jeg sjekker innimellom med stix, men det er ikke så ofte lengre. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03. |