Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Må man telle karber og sjekke fettprosent?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 00:19   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Må man telle karber og sjekke fettprosent?

Jeg har droppet å legge inn maten min på diett.no en stund, jeg blir litt forstyrret i hodet av å veie og registrere. Nå har jeg ingen kontroll på kcal, prosenter, antall karber eller noe, og jeg lurer på om dette er trygt når man er i ketose?

Bør man sjekke for helsas skyld at man får i seg nok fett f. eks, eller kan man stole på at dersom man spiser sunn normal lavkarbomat så holder det?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 08:11   #2
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Må man telle kaber og sjekke fettprosent?

Hei.

Det er vel ikke tallene på diett.no som er avgjørende, men det faktum at du går ned i vekt/cm og føler at kroppen fungerer bra. Kjenn etter hvordan du har det, det skal være indikasjon nok.

Lykke til

kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 09:02   #3
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Må man telle kaber og sjekke fettprosent?

Gjør som deg jeg Peppa. Jeg bruker veier ingen ting for da får jeg bare sånne slanketanker.
Kommer langt med fornuften

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:06   #4
Bytausa
Medlem
 
Bytausa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 55
Bytausa er på en erverdig vei

Sv: Må man telle kaber og sjekke fettprosent?

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Hei.

Det er vel ikke tallene på diett.no som er avgjørende, men det faktum at du går ned i vekt/cm og føler at kroppen fungerer bra. Kjenn etter hvordan du har det, det skal være indikasjon nok.

Lykke til

Helt enig, selv om jeg registrerer alt nå for tiden. Det er fordi jeg ikke er kommet i gang med vektnedgang, og trenger denne oversikten for å eliminere eventuelle stoppere. Men etterhvert ser jeg for meg å få en rutine på det, så jeg ikke trenger å legge inn alt.
Stresser litt med tanken på at vi reiser på ferie snart (hvis det ikke 'løsner') for da tenker jeg at jeg 'må' ha med pc for å plotte alt

Bruker du ketostix da? De gir jo en viss pekepinn.

Lykke til

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:27   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Må man telle karber og sjekke fettprosent?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg har droppet å legge inn maten min på diett.no en stund, jeg blir litt forstyrret i hodet av å veie og registrere. Nå har jeg ingen kontroll på kcal, prosenter, antall karber eller noe, og jeg lurer på om dette er trygt når man er i ketose?

Bør man sjekke for helsas skyld at man får i seg nok fett f. eks, eller kan man stole på at dersom man spiser sunn normal lavkarbomat så holder det?

Trenger vel ikke å sjekke om du får i deg nok fett for helsas skyld, men kjenne etter hvorvidt du har krefter... Blir du slapp og kraftløs, får du i deg for lite fett. Slik praktisererer jeg det.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:48   #6
labaline
Juniormedlem
 
labaline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 46
labaline er på en erverdig vei

Sv: Må man telle karber og sjekke fettprosent?

Du trenger ikke telle alt du spiser. Det kan være lurt i starten for å få seg en oversikt, men det er ikke nødvendig. Jeg gjorde det ikke i fjor sommer, gikk ned mye. Denne gangen talte jeg litt i starten for å få en peikepinn på hvor mye grønsaker jeg kan få i meg.

__________________


labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:09   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Må man telle karber og sjekke fettprosent?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Trenger vel ikke å sjekke om du får i deg nok fett for helsas skyld, men kjenne etter hvorvidt du har krefter... Blir du slapp og kraftløs, får du i deg for lite fett. Slik praktisererer jeg det.

Ja, er slik jeg gjør det også.

Jeg tror jeg tåler ganske store mengder karbo uten å falle ut av ketose så jeg sjekker innimellom med stix, men det er ikke så ofte lengre.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg telle karber? solamito Lavkarbo generelt 13 19-01-10 10:31
Hvordan telle karber? Skippy Ketolysekuren 2 29-10-08 10:10
Telle karber ... Hannehk Ketolysekuren 11 12-06-08 15:44
å telle karber???? susanna Lavkarbo generelt 14 16-06-06 10:36
Telle karber *Tulla* Dr Lindbergs 3 14-04-05 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no