![]() |
Passende vennemiddag for lavkarbo-nybegynner
Vi skal altså ha venner på besøk på tirsdag, og siden jeg er i gang med lavkarbo, så må det være noe lavkarboish, med ris eller noe til.
Har dere forslag til noe godt å servere, som er enkelt å lage? Kan gjerne ta litt tid med tilbredelsen, altså, har god tid, men dårlige kokkeevner :rolleyes: Håper på svar! :D Har bare greid å spa opp taco selv, og selv jeg syns det høres litt kjedelig ut. Noen grytegreier, kanskje? |
Sv: Passende vennemiddag for lavkarbo-nybegynner
hmmm... første som poppet opp i hodet mitt var baconsurret kyllingfilet stuffet med mozzarella,en god tomatsaus til og masse gode stekte grønnsaker! (og ris)
ellers er baconsurret breiflabb utroooolig godt med samme tilbehøret. |
*Taco, bare du lager deg tacosalat uten å putte det i skjell eller tortilla.
*Stek, kjøttboller fisk ect med god saus, masse grønnsaker og ris/poteter/pasta til dem som vil ha. *Tapas :) Lag mande lavkarbovarianter og litt KH-tilbehør som du ikke spiser ;) *Helstekt kylling/kyllinglår med en SVÆR salatbolle og god dressing til (rømmedressing?) og evt ris? *Du kan lage røstipoteter med sellerirot istedenfor poteter som tilbehør til alle. Den har blitt en favoritt her i huset hos både store og små. |
Hva med lasagne med squash-plater? Og en god salat til.
|
Eller finnbiff med rømmesaus.... brød og ris for de som vil ha... blomkålris er også nydelig til.
|
pannacotta til dessert.
Eller marengsrullekake |
Sitat:
Åh, finnbiff! Takk for påminnelsen, det MÅ jeg lage i morgen! |
Chilien til Photo !
|
Stek opp kyllingfilet, løk, grønn paprika og sopp. Hell over 1-2 bokser kokosmelk etter mengde. bland i 1-2ss red currypaste. Den blir bare bedre jo lengre den putrer. Server med ris og blomkålris.
|
Åååå, her var det mange gode forslag. Pannacotta, liksom?
Men kylling-curry hørtes veldig godt ut, og enkelt :rolleyes:. Får man kjøpt rød curry på vanlig matbutikk? Alt det andre må på prøv-ut lista mi, røsti, og blomkålris og jordskokker og aubergine-lasagne, nammenam! :D |
Ja, de har glass med currypaste på de fleste matbutikker, hvertfall de med større utvalg.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04. |