![]() |
Jul
Lest en tråd om ribbe her. Vi skal jo servere ribbe til jul. Men kjærevene, hva kan jeg erstatte med poteter. Vi skal ha det her hjemme, koker poteter til de andre, men hva med meg og evnt min mor som også har begynt på lavkarbo.
|
Sv: Jul
Masse andre grønnsaker, vel! ;)
Ellers tenker jeg at det ikke er de to små potetene du spiser juleaften som er så farlige!:p |
Sitat:
|
Hjemmelaga surkål, og litt potet som er kokt, akjølt og varma på nytt:p
Og jul med din glede....!:D |
:D Høres greit ut. Ja, det er jo en dag man har lov til å "skli" litt ut med et par små poteter. Enig i den.
|
Jeg hadde blomkålmos til ribba et år. Var kjempegodt, synes jeg. :)
|
Sitat:
|
Jeg har bare tenkt å ha et lass med grønnsaker istedenfor jeg.
Men skeier ut med litt saus da...med mindre je gklarer å lage en GOD lavkarbosaus isteden, som erstatter den obligatoriske julesausen. |
Jeg syns det er skumlere at dere begynner å tenke på det nå i begynnelsen av september!! :eek:
|
Det går himmela fort, Og begynnelsen, vi er jo allerede midt i da :p
|
Sitat:
Mulig jeg har litt for mye som skjer i livet mitt, for jeg orker ikke bekymre meg om noe som skjer over tre måneder fram i tid :o Det finnes jo et helt hav av andre ting å bekymre seg over i mellomtida. :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har aldri likt poteter i det hele tatt, så jeg synes det er aldeles strålende å akkompagnere ribba med rosenkål eller smørdampet brokkoli eller fløtegratinert sellerirot... :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Men når jeg tenker over det begynner jo julebordsesongen snart. Og julemarsipanen kommer jo bestandig før oktober... Galskap:rulleøyne |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30. |