Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Jul

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-09-11, 22:55   #1
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 41
Lulla84 er ny på veien

Jul

Lest en tråd om ribbe her. Vi skal jo servere ribbe til jul. Men kjærevene, hva kan jeg erstatte med poteter. Vi skal ha det her hjemme, koker poteter til de andre, men hva med meg og evnt min mor som også har begynt på lavkarbo.

Gammel 12-09-11, 23:02   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jul

Masse andre grønnsaker, vel!

Ellers tenker jeg at det ikke er de to små potetene du spiser juleaften som er så farlige!

Gammel 12-09-11, 23:04   #3
LiseSJ
Medlem

LiseSJ sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 35
LiseSJ er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ellers tenker jeg at det ikke er de to små potetene du spiser juleaften som er så farlige!

Det er min tanke også!! :P Men AKKURAT julekvelden vil jeg påstå at det må være lov å "skeie ut litt".. Det er jo julekvelden!! altså det er ikke det jeg sier at du skal stappe på med poteter og pepperkaker, men litt må være lov på julekvelden.... Syns jeg da...

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:05   #4
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Hjemmelaga surkål, og litt potet som er kokt, akjølt og varma på nytt
Og jul med din glede....!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:22   #5
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Lulla84 er ny på veien

Høres greit ut. Ja, det er jo en dag man har lov til å "skli" litt ut med et par små poteter. Enig i den.

Gammel 12-09-11, 23:23   #6
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Jeg hadde blomkålmos til ribba et år. Var kjempegodt, synes jeg.

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:26   #7
LiseSJ
Medlem

LiseSJ sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 35
LiseSJ er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Jeg hadde blomkålmos til ribba et år. Var kjempegodt, synes jeg.

Det hørtes godt ut

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:36   #8
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Jeg har bare tenkt å ha et lass med grønnsaker istedenfor jeg.

Men skeier ut med litt saus da...med mindre je gklarer å lage en GOD lavkarbosaus isteden, som erstatter den obligatoriske julesausen.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 00:03   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg syns det er skumlere at dere begynner å tenke på det i begynnelsen av september!!

Gammel 13-09-11, 00:05   #10
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Lulla84 er ny på veien

Det går himmela fort, Og begynnelsen, vi er jo allerede midt i da

Gammel 13-09-11, 00:08   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Det går himmela fort, Og begynnelsen, vi er jo allerede midt i da

Åneida, vi er ikke i midten før etter torsdag!

Mulig jeg har litt for mye som skjer i livet mitt, for jeg orker ikke bekymre meg om noe som skjer over tre måneder fram i tid Det finnes jo et helt hav av andre ting å bekymre seg over i mellomtida.

Gammel 13-09-11, 00:10   #12
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Lulla84 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Åneida, vi er ikke i midten før etter torsdag!

Mulig jeg har litt for mye som skjer i livet mitt, for jeg orker ikke bekymre meg om noe som skjer over tre måneder fram i tid Det finnes jo et helt hav av andre ting å bekymre seg over i mellomtida.

Har ikke så mange beskymringer nå deilig Eneste er hvordan skal vi rekke alt. Soveromma skal pusses opp før jul, så skal guttungen ha selvsagt feire bursdagen sin. Det går veldig fort, å jeg må ja KONTROLL Allerede begynt på gavene jeg da

Gammel 13-09-11, 00:14   #13
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Har ikke så mange beskymringer nå deilig

Jeg vil si at å bekymre seg for julemiddagen i september uansett er en bekymring for mye....

Gammel 13-09-11, 00:16   #14
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Lulla84 er ny på veien

Jeg vil si at å bekymre seg for julemiddagen i september uansett er en bekymring for mye....

Bedkymret å beskymret. Jeg spiser potet om det er det jeg vil ha da. Men måtte jo høre om hva andre brukte som alternativ visst jeg fant ut at jeg skulle heller prøve det. MEn selvsagt en unødvendig "beskymring" men greit å vite slikt igod tid da, så jeg ikke kommer på det 23 desember

Gammel 13-09-11, 00:19   #15
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Bedkymret å beskymret. Jeg spiser potet om det er det jeg vil ha da. Men måtte jo høre om hva andre brukte som alternativ visst jeg fant ut at jeg skulle heller prøve det. MEn selvsagt en unødvendig "beskymring" men greit å vite slikt igod tid da, så jeg ikke kommer på det 23 desember

Jeg tror de selger andre grønnsaker enn poteter på julaftens formiddag også, så for oss som ikke orker tenke så langt enda blir det nok jul på oss og!

Gammel 13-09-11, 00:25   #16
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Lulla84 er ny på veien

Jeg tror de selger andre grønnsaker enn poteter på julaftens formiddag også, så for oss som ikke orker tenke så langt enda blir det nok jul på oss og!

Hehehe Så sant, så sant .

Gammel 13-09-11, 06:19   #17
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg har aldri likt poteter i det hele tatt, så jeg synes det er aldeles strålende å akkompagnere ribba med rosenkål eller smørdampet brokkoli eller fløtegratinert sellerirot...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 11:07   #18
Succeed2011
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
Succeed2011 er på en erverdig vei

Jeg syns det er skumlere at dere begynner å tenke på det i begynnelsen av september!!

Jeg lo så inderlig godt av denne kommentaren

Succeed2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 16:02   #19
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Det samme tenkte jeg
Men når jeg tenker over det begynner jo julebordsesongen snart. Og julemarsipanen kommer jo bestandig før oktober...
Galskap

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 20:13   #20
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Lulla84 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Det samme tenkte jeg
Men når jeg tenker over det begynner jo julebordsesongen snart. Og julemarsipanen kommer jo bestandig før oktober...
Galskap

Ja det er galskap. Jeg var på Nille her om dagen å snakket med hun som jobber der. Og da sa hun at snart kommer det Halloween, og rekker nesten ikke få det ut så kommer nissene Hun sa det går fort fra sommerlige ting til nisser kommer

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.