![]() |
Delfia-fett, ok eller ikke?
I mangel på cocosa kjøpte jeg en pakke Delfia-fett. Det er jo kokosfett det og, men hva er ulempene siden alle vil ha cocosa i stedet?
|
Sv: Delfia-fett, ok eller ikke?
jeg bruker delfiafett i bakingen :)
|
Hva er forskjellen på delfia og cocosa? Var til baking jeg og brukte delfia. Smaker det samme hvertfall.
|
Jeg, personlig, bruker ikke cocosa.
Og syns det blir for dyrt å kjøpe inn for å bake.... |
Mener og ha lest at delfiafett er et restprodukt og at det er varmebehandlet:confused:
|
Mener Fedon Lindberg "friskmeldte" delfiafett på tv for litt siden. (ikke skyt meg om jeg tar feil....)
men når det gjelder produkt jeg bruker 100g av i året så ser jeg ingen fare med det.... |
Det er i følge produsenten herdet kokosfett. Er ikke helt sikker på hva herdet egentlig innebærer.
|
Sitat:
Sitat:
|
Takk skal du ha smgj :)
|
Det jeg tenker på er vel at kokosfett i stor grad er naturlig herdet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Coconut_oil#Hydrogenation Sitat:
Kanskje til og med herdet delfia ikke er så ille? :confused: Hadde jo vært fint om så er tilfelle. |
Høres ikke såå ille ut, så i de små mengdene jeg bruker av det erklærer jeg det for greit :) Takk for svar!
|
Vet ikke om jeg kommer og ødelegger her :o
Jeg har lurt på og lest litt forskjellig om dette, og tror ikke at litt delfiafett er noe farlig. Selv ville jeg ikke brukt det ofte, men vet ikke hvordan det fremstilles. Leste dette hos Gunnar Lindgren (hans siste nyhetsbrev - miiljögift o kokosolja mm): Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44. |