![]() |
Er dette en fullverdig kveldsmat?
Pisket krem av kremfløte, cottage cheese, kanel, litt bringebær og noen hakkede mandler - er dette en fullverdig kveldsmat/måltid, eller er dette noe man bare bør unne seg i helgene? Har forstått det sånn at man ikke bør overdrive inntaket av melkeprodukter hvis man vil gå ned i vekt...
|
Sv: Er dette en fullverdig kveldsmat?
Sitat:
Så det er nok ingenting i veien for at du kan spise det til kvelds. Men spørsmålet er vel heller om det ødelegger en evt nedgang:) |
Den smarte spiser ordentlig mat til kvelds - OM man er sulten :) Dette blir mer godteri, og har man høyt sukkersug kan det sikkert være et alternativ, men ofte kommer jo sukkersuget av at man fortsetter og spise søtsmakende matvarer :) Anbefalt forbeholdt helg - men et bedre alternativ enn å fråtse i høykarbo ;)
|
Helt greit å spise en og annen gang. :)
|
Da fortsetter jeg å holde meg til min lille regel om at slike ting holdes av som kveldskos og dessert i helgene :-)
|
Det passer best i helgene ;)
|
Fløte ville jeg brukt sjelden. 100 g bær inneholder ikke mange karbohydrater så det ville ikke jeg vært redd for å spise ofte, dog uten melkeprodukter med karbohydrater men med sukrin, evnt pisket sammen med eggehvite til trollkrem. Nøtter regnes som snacks av Torkil/ketolyse, det bør m.a.o ikke spises store mengder av det. Jeg spiser det hver dag sammen med kjøtt når jeg ikke spiser grønnsaker uten problem men i moderate mengder. Det er kombinasjonen av bær, fløte og nøtter som er litt skummel fordi det både er en del karbo tilsammen i tillegg til fett. CC er ikke noen typisk lavkarbo-ost pga det lave fettinnholdet, men funker ganske fint i bakverk sammen med egg.Konklusjon; jeg ville ikke lagd en slik måltidskomposisjon.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Men, apropos cottage cheese, Yrla. Jeg har en oppskrift som heter "lasagne med sellerirotplater" hvor kjøttdeig, sellerirotskiver og cottage cheese skal legges lagvis. Er dette en oppskrift jeg da bør holde av til helegene/bruke sjeldent, fordi den inneholder sikkert en boks cottage cheese?
|
Sitat:
|
Supert. Det er denne oppskriften jeg tenkte å følge: http://mariann08matbloggen.blogspot....-lavkarbo.html men nå i etterkant ser jeg at hun har kategorisert oppskriften som lørdagskos. Er dette for usunt til å spise som hverdagsmiddag synes du?
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34. |