![]() |
Leggkrampe
JEg har i hele kveld slete med legg krampe.. jeg er litt kald på beina derfor har jeg satt med teppe på oppi sofaen.. men det blir ikke bedre..
nå verker det i begge beina, i nesten hele. Akkurat nå sitter jeg med beina i en stamp med varmt vann.. når jeg putta beina nedi fikk jeg enda mer smerter.. men nå har det begynt å gi seg.. noen som har tips? |
Sv: Leggkrampe
Jeg ble anbefalt Magnesium av ernæringsfysiolog og det har hjulpet.
Hjalp umiddelbart. |
jeg tør ikke ta beina opp av vannet for å hente det *håpe thomas kommer hjem snart* dette var så smertestillende
|
Magnesium, 400 mg.morgen og kveld.
|
Ja, magnesium hjelper de fleste! Leggkramper er ofte et symptom på magnesium-mangel.
Hvordan går det nå? :) |
de forsvant i natt når jeg var varm og god.. men nå er de tilbake igjen.. *finne frem mer magnesium*
lurer på om jeg har spurt om dette før jeg.. sidne jeg har magnesium liggende :P |
Sitat:
:lol: (å så morsom jeg er......NOT!) |
Det kjennes ut som voksesmerter.. men jeg blir jo ikke høyere.. har hatt det siden jeg var liten jeg.. i perioder.. så HELT på villspor er du ikke :p går det ann å vokse når man er 19 år ? :p *håpe på det* for jeg er ikke feit, jeg er bare for lav.
|
Jeg tror det går an å vokse når man er 19!
Også HÅPER jeg da INDERLIG at det går an å vokse når man er 26? Pliiiiis? :o |
hadde jo vært fint å bli høyere en 165 :rodme:
|
Sitat:
|
eller 158.....:o men jeg vokser vel ikke mer nå, etter fylte 90:p
|
Sitat:
Syns du var akkurat passe høy jeg :ja: :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
jaddaaa... |
synest kosten til Mila begynner å få merklige bivirkninger på utsende *se på avataren*
|
Sitat:
|
*latterkrampe* Morsom du Helene...:p *riste oppgitt på hodet*
|
Sitat:
|
Helene for å gi et tips om leggkramper... Den muskelen i leggen som gir kramper er lettpåvirkelig av hormoner, og krampene kan komme i forbindelsemed mensen... tenk etter om de kommer i forbindelse med at mensen kommer, eller når du har eggløsning... så tar du magnesium "forebyggende"
|
Jeg tror ikke jeg har eggløsning:veitikke: er det ikke det p-pillene gjør?
i så fall kom krampene i løpet av 1 uke på pillene.. vet ikke hva det betyr jeg.. men de har ikke gitt seg enda... |
Sitat:
|
Min lege sa iallefall til meg at både p-piller og p-sprøyter gir beskyttelse mot graviditet ved å hindre eggløsning gjennom tilførsel av hormoner. Den virker på to måter. Den forhindrer eggløsning og påvirker slimhinnen i livmoren slik at et befruktet egg ikke får næring til å feste seg eller vokse der og slimet i livmorhalsen endrer karakter, og det blir tykkere og seigere( slik som det normalt bare er etter at man har hatt eggløsning) Sædcellene får det da mye vanskeligere med å passere livmorhalsen.
Når man slutter med pillen må hormonene må liksom "normalisere" seg igjen før man får eggløsning igjen. For noen skjer dette fort, for andre kan det ta to-tre mnd. Aner ikke hvorfor..... Men det kan jo være en slags pille som ikke gjør noe med eggløsningen altså.. Det finnes en østrogenfri p-pille som gis til ammende. Den hindrer visst ikke eggløsningen . Spør legen din vel ! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44. |