En lavkcalori-diett med lite fett vil gjøre at kroppen "spiser" av musklene dine om du trener tungt og veldig mye - så skal du bygge muskler bør du IHVERTFALL ikke kutte fettet! Jeg er rævva kondisjonsmessig - men har bygget SINNSYKT med muskler (til og med uten å trene) og nå løfter jeg tyngre enn jeg trodde var mulig... så øk gjerne litt på karbo men øk med grønnsaker i hovedsak - og sørg for å spise mye sunt fett fra laks, avokado og hel-produkter (i motsetning til lett-produkter). Spiser du mye karbo og lite fett vil du redusere fettforbrenningen - og siden målet ditt er mindre fett på kroppen vil jeg anta at du ikke ønsker dette ...Så da sier det seg egentlig selv hva du bør velge? Du trenger ikke være ekstrem i noen retninger i utgangspunktet - prøv deg litt fram du også - kroppene våre fungerer nemlig kanske så forskjellig Min erfaring er at i militæret så er ikke akkurat maten lavkarbo-vennlig, det er mye karbo i spesielt middagsmaten. Dette er jo litt avhengig av hvor du skal avtjene verneplikten også - du kan fint påvirke ved å be om å få mer grønnsaker til middagen. Frokost og lunsj pleier vanligvis å være slik at man har større valg, spis litt brød - men spis MINDRE enn vanlig - og less på med pålegg Tilslutt - du kan godt spise lavkarbo OG ha underskudd på kcalorier - feks 1800 som du nevner. Dette kan være den beste løsningen for deg tatt i betraktning ønsket ditt om mindre fettmasse og mer muskelmasse