Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-11, 22:28   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mengde fett i maten

Rundt 15- 20 gram karbo pr dag (avhengig av kjønn) er jo ketolyse-regelen. Når det gjelder protein - hold deg til rundt 1 gram protein pr kg kroppsvekt. Fett bør da være 70-80% av dagens næringsinntak (fett har 9 kcal pr gram, protein og karbo har 4 kcal pr gram).

Siden du følger ketolyse regner jeg med du har boka? Det kan være greit å holde seg til oppskriftene der i starten, og så utforske litt selv etterhvert som du tilegner deg litt mer kunnskap.

Det er vanlig å være litt usikker i starten av en kostholdsendring - når det gjelder lavkarbo vil jeg også anbefale å spise så mye fett du føler går greit i starten - dette spesielt for å få i gang fettforbrenningen i kroppen din. Det er viktig å få inn tankegangen - og fri seg fra at fett er farlig. Så lenge du spiser så lite karbo som 15-20 gram vil du i teorien kunne spise så mye fett du vil uten problem. Spis når du er sulten - spis til du er komfortabel mett. Nå vil du kanskje oppleve at du IKKE er særlig sulten (etter de første 3-4 dagene ihvertfall) - og da må du huske på å spise

Jeg synes INGEN nybegynnere på lavkarbo skal tenke på kcaloriinntaket!!! Spør heller igjen om du har gått 2-3 mnd på lavkarbo uten vektnedgang - så kan forumet hjelpe med å ta en gjennomgang av det du spiser.

Tilslutt - bruk boka som hører til retningen din! Det er masse å sette seg inn i - og en endring av kosthold tar tid (jeg har holdt på 1.5 år og har enda ting å lære det er jeg overbevist om!)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat