Sv: På ferie med lavkarbo?
Jeg forstår ikke det der med "pause" fra livsstilen sin jeg? Har man valgt lavkarbo så lever man lavkarbo. Dvs at man i så stor grad som mulig finner og velger lavkarbo-vennlige alternativer NÅR MAN KAN!
Vin er bedre enn øl. MÅ du drikke øl - drikk en og ikke 5 Drikk vann i mellom hver alkohol-holdig drink også! Velg lettbrus om du skal ha deg en drink, be om å få sausen i skål ved siden av, spise MEST grønnsaker og proteinkilde og litt saus - man må ikke spise alt på tallerken Er det viktigere for deg å fråtse i feil mat og feil drikke i ferien enn å sitte med god samvittighet etterpå? I tillegg blir mange svært dårlige av slik fråtsing... Som senorita sier også - det KAN ødelegge hele opplegget ditt og gjøre at du ikke klarer å komme igang igjen - er det verdt det?
Bor du i leilighet med kjøkken har du jo ofte frokost og mellommåltider i boks kanskje? Ost, oliven, nøtter, spekeskinke, egg og bacon, omelett til frokost osv osv osv kanskje spise sjeldnere ute og mer i leiligheten før man går ut?? - mulighetene er kjempemange, men du må ta et bevisst valg på å SØKE etter lavkarbo-alternativet 
Jeg skal selv til Madeira om bare 12 dager (sukk... gledes...) og skal bo til en venninne. Jeg sitter allerede å planlegger å ta med meg lavkarbo-brødet mitt, flytende natreen (til drinker hehe), og muligens noen atkins-barer, vi får se. Heldigvis lager min venninne mye god mat med grønnsaker, oljer, pesto osv så dette skal nok gå fint. Det blir nok ikke optimalt - MEN jeg tror det skal bli optimalt utifra situasjonen - dvs at jeg har planlagt det jeg kan - og resten tar vi med et smil. Jeg blir også dårlig om jeg spiser mye høykarbomat nå så det hjelper selvfølgelig på motivasjonen 
Åh... ferie... DET trenger jeg nå her jeg sitter hjemme med omgangssjuka... 
|