Sv: Den store felles ED-tråden
Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.
Hei alle sammen! Har ikke vært så aktiv her som jeg tenkte, men kommer sterkere tilbake
Et spørsmål: Er det mulig å ikke være på sparebluss med så lite kalorier som feks i fase 1?
Stå på alle sammen! Dere er flinke!!
Ja man sulter ikke kroppen i fase 1. Du får alt du trenger av mineraler, vitaminer. Produktene er sammensatt av alt kroppen trenger, selv om vi ikke opplever det som skikkelig mat! Du sulter deg ikke, bare ekstremt en periode for å komme igang. Du verden så deilig å smake mat igjen i fase 2! Opplegget tvinger oss inn i passe mengder mat, lærer oss å bruke mer grønnsaker og sakte men sikkert inn i mer normal kost. Iløpet av de tre-fire mnd. jeg har holdt på nå har jeg fått mange nye og gode vaner!
Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.
Planen min er også å leve på lavkarbo. Spørsmålet er vel bare hvor lenge jeg bør være på diett før jeg kommer så langt. Men det vil vel tiden og kiloene vise
Takk, dette gjorde det jo faktisk litt mere klart for meg!
Men skulle tro at en vil gå ned en del på den måten og da, med "vanlig" lavkarbo? Skal jo selvfølgelig prøve å holde ut lengst mulig på diett, men i forhold til hvordan jeg har levd de siste årene, med sjokolade, potetgull, loff og pizza, så vil jeg jo tro at jeg vil kunne fortsette å gå ned litt etter litt over tid på lavkarbo?
Er ganske sikker på at jeg er "laget" for mer lavkarbo kosthold i allefall, har alltid blitt dårlig i magen av både sjokolade, kaker og loff...
Det første jeg gjorde etter jeg meldte meg inn i forumet, var å sikle på lavkarbo mat, der jeg satt og spiste "div. posemat". Men i ettertid ser jeg at ED har hjulpet meg godt igang, tvunget meg inn i nye rutiner og froberedt meg på et langt liv med mye sunnere kosthold. Jeg skal alltid etter jeg er ferdig også velge så lavkarbo jeg kan, og en gang i blandt velge å kose meg og så hente meg inn igjen.
Uten ED hadde jeg aldri vært her idag. Men det er ikke ED som er best. Men det har jeg gjennomført og derfor er jeg her idag ¨
Alle "kurer" kan vel nesten funke om man følger de. ED har gitt meg drahjelp og det er veldig trygt med oppfølging av lege! Så er jeg både sikker og trygg og veldig glad.
Kanskje det er en ide og samle oppskrifter og sikle en stund og glede seg til man er der at man følger kun lavkarbo....det er jammen ikke lenge til du er der! Hjernen har også godt av å forberede seg på/bestemme seg for kommende ting i fremtiden. da er det mye lettere å ta riktige valg!