Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 20:15   #876
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

åååårh nå er jeg sint. idag fikk jeg slik himla ketoseånde som det kalles så fint. ånde? siver jo ut fra alle porene i kroppen. føler jeg går rundt å lukter et bosspann som har stått varmt. skikkelig ubehagelig er det, faktisk så ekkelt at jeg ikke klarer å konsentrere meg og bare bryr meg om hva andre tenker og om de reagerer. så jeg gikk hjem fra skolen!!! og nå gruer jeg meg skikkelig til imorgen. og det blir sikkert verre når jeg tenker over det for da begynner jeg å svette osv osv. og jeg klarer meg jo så bra med maten, men det er jo ganske ille når dette skal gå utover skole?

hva er deres erfaringer med det? og evt i fase to? skal man liksom være i ketose da, egentlig? for jeg merker at det her gidder jeg ikke. det er greit at jeg går ned men da får det heller gå litt tregere, OG at jeg klarer å slappe av. slet masse med denne ånden i hele fase en forrige gang, men fase to fikk jeg jo aldri til, så vet ikke helt.

en liten klagesalme fra meg.

Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:35   #877
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Da er boken bestillt! Gleder meg skikkelig. Dette er jo en varig forandring i livet mitt. Da er det på rett plass med en egen god bok med oppskrifter!

Sparte over 40 kr. på å kjøpe den på bokkilden.no....bare tips hvis noen vil kjøpe de også!

Så bra. Jeg har begge bøkene hennes nå.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:36   #878
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

åååårh nå er jeg sint. idag fikk jeg slik himla ketoseånde som det kalles så fint. ånde? siver jo ut fra alle porene i kroppen. føler jeg går rundt å lukter et bosspann som har stått varmt. skikkelig ubehagelig er det, faktisk så ekkelt at jeg ikke klarer å konsentrere meg og bare bryr meg om hva andre tenker og om de reagerer. så jeg gikk hjem fra skolen!!! og nå gruer jeg meg skikkelig til imorgen. og det blir sikkert verre når jeg tenker over det for da begynner jeg å svette osv osv. og jeg klarer meg jo så bra med maten, men det er jo ganske ille når dette skal gå utover skole?

hva er deres erfaringer med det? og evt i fase to? skal man liksom være i ketose da, egentlig? for jeg merker at det her gidder jeg ikke. det er greit at jeg går ned men da får det heller gå litt tregere, OG at jeg klarer å slappe av. slet masse med denne ånden i hele fase en forrige gang, men fase to fikk jeg jo aldri til, så vet ikke helt.

Er det første gang du spiser lavkarbo, Mille?
Husker jeg også reagerte veldig på dårlig ånde i starten når jeg gikk over til lavkarbo, nå merker jeg det ikke lenger, eller kanskje bare folk er høflige rundt meg.

Gammel 17-01-11, 23:36   #879
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Mille89 er ny på veien

jeg har jo spist lavere karbo siden sommeren. og i julen var jeg ganske flink. men det er jo denne ketoseånden, er jeg ganske sikker på. man kan jo spise lavkarbo uten å svette fett og avfallsstoffer vel? det er ganske sterk lukt,,,dårliiig opplegg!! hrmf

Gammel 18-01-11, 00:04   #880
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Har aldri kjent dårlig lukt av meg selv eller andre på lavkarbo bortsett fra ånden/pusten og det er jo ikke rare problemet, man tar munnskyllevann, sukkerfri tyggis eller pastiller eller friboldrops som ikke inneholder karbo i det hele tatt-fåes på apotek.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 08:48   #881
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Jeg tror det er fordi du er inne i ketose igjen. Lukt og ånde er alltid sterkest i begynnelsen. Kommer også ann på hvor mye avfallsstoffer du har i kroppen. Det er jo vanskelig å sjekke kan du si.
Jeg hadde ikke droppa fasen du er i for en ekkel ånde. Den er jo et supert tegn på at fettet brennes i høy hastighet. Det er en liten periode,du er snart over i neste fase....hold ut "stinky".....morsomt ment altså.......

Drit i hva andre syntes, hell innpå med drops av lovlig sort og nyt vekttapet Vi støtter deg...been there, done that!

Gammel 18-01-11, 11:57   #882
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Ja, ikke gi opp pga dårlig ånde, Mille.

Puh, var på trening i dag kl 0900. Indoor walking, 45 min. Herregud, jeg tok den helt ut og er pumpa enda. Men har vært flink og spist litt ekstra slik Monica rådet meg til.

Koser meg med et par bringebærkjeks nå og litt kaffe.

Bruker dere melk i kaffen? Jeg unner meg en skvett, drikker ca 2 kopper om dagen, maks tre.

Ellers har jeg flink og drukket et stor glass vann til frokost og et stort glass vann til lunsj pluss en halv liter på trening. Så nå er jeg i gang med vannet også.

Hvordan går det i fase 2, Streber?
Og, Monica, går det greit å spise vanlig lavkarbomat? Går det greit med porsjonene synes du?

Gammel 18-01-11, 12:29   #883
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Haha-gøy du spørr Titti-glemte jo det var fase 2 i går, så det ble fase 1 dag med mange produkter-var fryktelig sulten i går, får slike perioder innimellom, men det virker ikke som det gjør noe veltmessig om jeg spiser litt ekstra slike dager, bare det er "rett" mat.

Gammel 18-01-11, 12:30   #884
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

"Flink pike"- prisen til Titti som har trent!!!!!!! Bra du spiser ekstra! Jeg har trent godt i det siste og er mer sulten, men spiser bare litt til litt oftere. Litt som du gjør, deler opp kjeks pakker, barer.

Går bra med lavkarbo altså...spiser ca. et til to produkter ennå per dag. Nå har jeg kjøpt meg litt til...så ikke helt ferdig med ED ennå. Men porsjonene...tja, jeg spiser til jeg er passe mett. Nå klarer jeg også å la mat være igjen hvis jeg er mett! Så spiser jeg heller oftere og mindre porsjoner. Syntes det går bra altså. Har akkuratt begynt å skikkelig få igang trening og styrketreningen, da står jeg stille et par uker eller noen ganger opp et halvt kilo.....kanskje muskelmassen......men så er det ned igjen. Har hatt et opphold på nesten fire uker fra trening pga sykdom. Kjenner armer og mage er slappere. Men begynner finne formen igjen nå
...så derfor gleder jeg meg nå ekstra til Hexenberg sin bok...nye ideer. Leste at det var ukes.meny forslag også. Gøy med alt som handler om lavkarbo og hvordan jeg skal komme meg i mål

Gammel 18-01-11, 12:33   #885
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Bruker dere melk i kaffen? Jeg unner meg en skvett, drikker ca 2 kopper om dagen, maks tre.

Ja jeg bruker en skvett melk i kaffen. Maks tre kopper på det meste her også. Noen dager ingen.....

Gammel 18-01-11, 12:39   #886
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Haha-gøy du spørr Titti-glemte jo det var fase 2 i går, så det ble fase 1 dag med mange produkter-var fryktelig sulten i går, får slike perioder innimellom, men det virker ikke som det gjør noe veltmessig om jeg spiser litt ekstra slike dager, bare det er "rett" mat.

...sånn har jeg det også....tror ikke det gjør noen verdens ting! Dumt å sulte seg!

Gammel 18-01-11, 12:40   #887
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

DET tror jeg også Monica!

Gammel 18-01-11, 15:25   #888
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Jeg varierer litt jeg også. Noen dager fase 1, andre dager er det fase 3. Tenker så lenge jeg spiser så lavkarbo som mulig så må det være greit....blir jo spennende å se på vekta da, den har ikke akkurat gått noe ned siste uka, har jo ikke satt meg høye mål, bare noen hundre gram i uka, alikvel blir jeg skuffet når ikke vekta går nedover. Den svinger mellom 76,5-77, mest 77 i grunn og jeg vet jeg lovte å ikke veie meg før onsdag og så har jeg veid meg hver dag i stedet. Det går jo i rykk og napp, plutselig kan det jo være en kg ned, men tenk om det stopper opp nå og jeg ikke går mer ned....hyl! Har så lyst til å se 75 på vekta nå....men samme hvor jeg gjerne jeg vil og setter meg mål om å gå ned så og så mye så kan en jo ikke styre vekta, bare det en spiser og trener....

Er veldig glad denne boka kom, Monica. Jeg har ikke testet ut oppskriftene enda, men trapper jo gradvis ned på ED og tenker at jeg begynner ordentlig med å teste ut menyene når jeg bare spiser ED en til to dager om dagen.
Tror jeg kommer til å ty til ED-barer og kjeks i lang tid fremover, de redder meg og smaker fortsatt veldig godt.

Gammel 18-01-11, 16:16   #889
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Da er jeg snart ferdig med dag tre. Men det er tøfft!! Tenker jo på mat hele tida joh! Gjør det selvfølgelig ikke noe bedre ved å sitte på oppskriftsidene på forumet og sikle... Det er jo så masse god lavkarbo mat, da!! Men jeg må si at jeg er skeptisk til alt fettet... kan det virkelig være så sunt da?

Hvordan tenker dere å leve etter endt kur? Er målet å leve som på fase 4, uten noen ed-produkter? For den inneholder vel ikke særlig mye fett, og slik jeg har skjønt så skal man spise ganske mye fett på lavkarbo?

Jeg har nok mye igjen å lære enda, så mulig jeg tar helt feil her altså.

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:49   #890
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Hold ut Eurojente, første uke er verst!

Jeg kommer ikke til å leve på fase 4, det blir for mye karbo for meg, kommer til å leve lavkarbo resten av livet. Fett (Det sunne) er bra så lenge man ikke kombinerer det med for mye karbohydrater.

Gammel 18-01-11, 18:11   #891
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Mille89 er ny på veien

stå på eurojente!! Jeg vet hva du mener. matmatmatmat. er litt der ennå men det har gitt seg litt.

fedon "tillater" jo mye mer karbohydrater enn mange andre som snakker om lavkarbo. Telle GI istedenfor karbo. men da må man passe på mengden fett/type fett, siden fettet lagres når du spiser karbo. Om man velger som titti skal blir det såpass lite karbo at fettet ikke lagres og overflødig bare går igjennom. dessuten må man jo få i seg nok kalorier, vannskelig gjennom kun proteiner og grønnsaker.

men mange på dette forumet som beskriver mye bedre enn meg. og her: http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...-dette-fettet/ blir det beskrevet ganske greit synes jeg.

gikk bra på skole og skal slutte å sutre.
om man er sulten så går jo bare inn i sparebluss. det er jo bare tullete?

Gammel 18-01-11, 18:14   #892
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Sant det. Sparebluss er ikke bra.

Gammel 19-01-11, 00:13   #893
Ada/80
Medlem

Ada/80 er på en erverdig vei

Hei alle sammen! Har ikke vært så aktiv her som jeg tenkte, men kommer sterkere tilbake

Et spørsmål: Er det mulig å ikke være på sparebluss med så lite kalorier som feks i fase 1?

Stå på alle sammen! Dere er flinke!!

Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:49   #894
Becky
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hold ut Eurojente, første uke er verst!

Jeg kommer ikke til å leve på fase 4, det blir for mye karbo for meg, kommer til å leve lavkarbo resten av livet. Fett (Det sunne) er bra så lenge man ikke kombinerer det med for mye karbohydrater.

Planen min er også å leve på lavkarbo. Spørsmålet er vel bare hvor lenge jeg bør være på diett før jeg kommer så langt. Men det vil vel tiden og kiloene vise

stå på eurojente!! Jeg vet hva du mener. matmatmatmat. er litt der ennå men det har gitt seg litt.

fedon "tillater" jo mye mer karbohydrater enn mange andre som snakker om lavkarbo. Telle GI istedenfor karbo. men da må man passe på mengden fett/type fett, siden fettet lagres når du spiser karbo. Om man velger som titti skal blir det såpass lite karbo at fettet ikke lagres og overflødig bare går igjennom. dessuten må man jo få i seg nok kalorier, vannskelig gjennom kun proteiner og grønnsaker.

men mange på dette forumet som beskriver mye bedre enn meg. og her: http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...-dette-fettet/ blir det beskrevet ganske greit synes jeg.

gikk bra på skole og skal slutte å sutre.
om man er sulten så går jo bare inn i sparebluss. det er jo bare tullete?

Takk, dette gjorde det jo faktisk litt mere klart for meg!

Men skulle tro at en vil gå ned en del på den måten og da, med "vanlig" lavkarbo? Skal jo selvfølgelig prøve å holde ut lengst mulig på diett, men i forhold til hvordan jeg har levd de siste årene, med sjokolade, potetgull, loff og pizza, så vil jeg jo tro at jeg vil kunne fortsette å gå ned litt etter litt over tid på lavkarbo?

Er ganske sikker på at jeg er "laget" for mer lavkarbo kosthold i allefall, har alltid blitt dårlig i magen av både sjokolade, kaker og loff...

Gammel 19-01-11, 08:51   #895
Becky
Medlem

Må jo forresten bare si, klarte ikke å la være å veie meg i dag, og vekta er allerede ned 2,7 kg. Er på dag 4 i fase 1 nå.
Vet jo at det er dette berømte vannet, men det er nå deilig og motiverende uansett!

Gammel 19-01-11, 09:59   #896
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Så flott. Her teller alle gram og kilo, så lenge det går nedover. Går det opp så skylder vi gjerne litt på vannet.

Gammel 19-01-11, 10:24   #897
Becky
Medlem

Hehe, høres ut som en fin strategi, Titti!

Gammel 19-01-11, 10:50   #898
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Gratulerer Eurojente! Er veiing en gang i uken her, tenkte på å ha fredager som veiiedag nå etter jul, håper det fungerer "der bak" igjen da snart, plutselig stoppet opp

Gammel 19-01-11, 14:59   #899
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

Hei alle sammen! Har ikke vært så aktiv her som jeg tenkte, men kommer sterkere tilbake

Et spørsmål: Er det mulig å ikke være på sparebluss med så lite kalorier som feks i fase 1?

Stå på alle sammen! Dere er flinke!!

Ja man sulter ikke kroppen i fase 1. Du får alt du trenger av mineraler, vitaminer. Produktene er sammensatt av alt kroppen trenger, selv om vi ikke opplever det som skikkelig mat! Du sulter deg ikke, bare ekstremt en periode for å komme igang. Du verden så deilig å smake mat igjen i fase 2! Opplegget tvinger oss inn i passe mengder mat, lærer oss å bruke mer grønnsaker og sakte men sikkert inn i mer normal kost. Iløpet av de tre-fire mnd. jeg har holdt på nå har jeg fått mange nye og gode vaner!

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Planen min er også å leve på lavkarbo. Spørsmålet er vel bare hvor lenge jeg bør være på diett før jeg kommer så langt. Men det vil vel tiden og kiloene vise

Takk, dette gjorde det jo faktisk litt mere klart for meg!

Men skulle tro at en vil gå ned en del på den måten og da, med "vanlig" lavkarbo? Skal jo selvfølgelig prøve å holde ut lengst mulig på diett, men i forhold til hvordan jeg har levd de siste årene, med sjokolade, potetgull, loff og pizza, så vil jeg jo tro at jeg vil kunne fortsette å gå ned litt etter litt over tid på lavkarbo?

Er ganske sikker på at jeg er "laget" for mer lavkarbo kosthold i allefall, har alltid blitt dårlig i magen av både sjokolade, kaker og loff...

Det første jeg gjorde etter jeg meldte meg inn i forumet, var å sikle på lavkarbo mat, der jeg satt og spiste "div. posemat". Men i ettertid ser jeg at ED har hjulpet meg godt igang, tvunget meg inn i nye rutiner og froberedt meg på et langt liv med mye sunnere kosthold. Jeg skal alltid etter jeg er ferdig også velge så lavkarbo jeg kan, og en gang i blandt velge å kose meg og så hente meg inn igjen.
Uten ED hadde jeg aldri vært her idag. Men det er ikke ED som er best. Men det har jeg gjennomført og derfor er jeg her idag¨
Alle "kurer" kan vel nesten funke om man følger de. ED har gitt meg drahjelp og det er veldig trygt med oppfølging av lege! Så er jeg både sikker og trygg og veldig glad.

Kanskje det er en ide og samle oppskrifter og sikle en stund og glede seg til man er der at man følger kun lavkarbo....det er jammen ikke lenge til du er der! Hjernen har også godt av å forberede seg på/bestemme seg for kommende ting i fremtiden. da er det mye lettere å ta riktige valg!

Gammel 19-01-11, 15:01   #900
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Må jo forresten bare si, klarte ikke å la være å veie meg i dag, og vekta er allerede ned 2,7 kg. Er på dag 4 i fase 1 nå.
Vet jo at det er dette berømte vannet, men det er nå deilig og motiverende uansett!

SUPER gratulere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt at det raser av! En fantastisk følelse

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.