Sv: ..og så må du ikke stille spørsmål
Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.
Du får nok utredning! Det koster ikke allverden for et par-tre stoffskifteanalyser. Og ser de verdier utenom der du skal være, så får du gjerne henvisning til ultralyd av skjoldbruskkjertelen. Min er "mushy" sier ultralydmannen. Det er vel det som heter Hashimotos. Tar "homeopatisk" tyroksin hver dag og det er topp!
Får nok det - men jeg tror ikke prøvene vil vise noe særlig... har tatt prøver tidligere også og det er kun FT4 som er noe lavt - men ikke lavt nok tror jeg. Så jeg satser stort og hett på symptomlista mi 
Fy fader jeg er så kronisk kjempetrøtt hele forb... tida at jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å være "flink pike"... presser meg hele tiden til å gjøre det jeg MÅ - dvs gå på jobb... spise litt innimellom... sove... presse seg til å stå opp dagen etter osv.
Det verste er at jeg har hatt det slik hele livet - spesielt etter at jeg måtte fjerne mandlene i en alder av 17. Da kom vektoppgangen i løpet av veldig kort tid, og bølgedalene med kraftig energifall, leddsmerter, muskelsmerter og kronisk sliten. Totalt sammenbrudd i en alder av 25 - med da en mental opprensking, nye studier (som jeg faktisk klarte å gjennomføre med glans!!!), og ny spennende jobb. Så mer berg og dalbane... kunne våkne en morgen og kjenne at nå, nå er det kjelleren igjen - så slepe seg gjennom dagene før man etter et par uker våkner og kjenner - JØSS - jeg ER faktisk våken - på ordentlig! Så full pinne i en ukes tid for å få gjort alt det man skulle gjort det siste halvåret - og wops - der var kjelleren igjen Sliter nå på jobb med elendig husk og manglende konsentrasjonsevne - og i min jobb som elektroingeniør så er det litt dumt... heldigvis går detaljerte rutineoppgaver greit - men nytenking går som i siiiiiiiruuuup og det er det jeg holder på med for tida... snakker fort fordi jeg kan komme til å ikke huske hva setningen startet med hvis jeg snakker for sakte...
OK - nok om meg - det var linken til boka jeg ville dele så kan jeg gå til MUP'en min og sutre litt til om jeg føler behov 
|