Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 14:25   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater og ketose

Sitat:

Sannsynligvis blir det da lite insulinutsondring. Om du spiser deg stappmett, vill tynntarmen kunne gi signaler om "sannsynlig mye karbohydrater" og gi større utsondring

Denne synes jeg var interessant - kan det være derfor - at når jeg spiser MYE mat - opplever mer sultfølelse fordi mye mat selv om det er lite karbo i den kan "lure" kroppen til insulinutsondring, mens sulten kommer ikke så lenge etterpå fordi blodsukkeret da har falt? Er aldri sulten når jeg spiser mindre porsjoner og mindre totalt i løpet av en dag...
Dæven - kanskje jeg rett og slett burde kjøre testing for insulinresistens hos legen... for det har jeg faktisk ikke gjort! Takk BitTorres igjen for svært god informasjon om ting Nerthus ikke har så særlig greie på

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat