Sv: Lurer på å ta en pause...
Du virker ikke særlig motivert, og du har mange la oss kalle det "unnskyldninger" for å "ta pause". Hvor lenge har du holdt på nå?
Du har heller ikke gått ned særlig mye - men det kan jo avhenge av hvor lenge du har holdt på. Du spiser lite variert og spiser ikke (foreløpig) ketolysetablettene. Sånn sett så følger du da ikke ketolyse til punkt og prikke, fordi ketolyse har faktisk fordelen av å være et veldig variert kosthold. Sjekk ut Gerd sine sider for inspirasjon, hun har tatt bilder av sine mange deilige retter også!
Jeg spiser også lite egg og bacon faktisk...
Kanskje kan du ha nytte av et par uker på spisdegslank for en boost. Boost nr 1 er at du vil gå ned i vekt, boost nr 1 er at du vil få et helt annet syn på og inspirasjon til hvordan du kan legge opp måltidene dine. Det koster fra 500 kr pr uke (for ALLE måltider i ei uke) til rundt 1000. Den første er det mer brødmat i, den andre mer generell lavkarbomat i alle varianter.
Du slipper å tenke fordi all maten ligger i frysen - og i perioden kan du bruke tiden til å planlegge litt mer framover, lage deg din egen oppskriftsbok feks.
De aller fleste av oss her inne blir matlei med jevne mellomrom, jeg også. Da spiser jeg den samme maten dag ut og dag inn. "Heldigvis" for meg er det ingen alternativ å "ta pause" fra lavkarbo - så jeg blir tvunget til å søke litt på nett, lage en plan, lese Gerd sine sider bla osv for å få i gang et mer sprekt kosthold.
Nå er jeg så heldig å være i syden på besøk hos min venninne, og jeg har allerede fått masse inspirasjon til nye retter!
Feks svinekotelett med ratatouille (som var sinnsykt godt, gratinert med mozarella på toppen og kokt ferdig i ovnen), helt kylling marinert med oljer og krydder og stekt i ovnen, stekte grønnsaker og en deilig salat med tomat, agurk, feta og litt oliven til...
Det handler nok (av egen erfaring) å ta seg selv i nakken med jevne mellomrom og gå gjennom kostholdet. Alternativet er å gå tilbake til vanlig mat - spise seg bevisstløs gjennom dagene og lure på hvorfor i helv.. buksa i passer lengre en dag... og det tror jeg ikke du vil 
Noter ned alt godt ved lavkarbo for DIN del og heng på kjøleskapet. Skriv ut oppskrifter som ser spennende ut og heng på ei tavle. Lag MINST en ny rett 2 ganger i uka!
Dette klarer du nok kjempefint - ønsker deg lykke til 
|