Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 22:05   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Om hvorfor man overspiser

Mille89:

Sitat:

idag kom meg jeg aldri på skolen, selv om det var en viktig dag. jeg har hatt noen slike i løper av diett-perioden, og skjønner ikke hvorfor.

Synser litt jeg utifra egen erfaring, håper det er greit Kan det ha med at du ikke tror at du "fortjener" å gå ned i vekt, se bra ut og få positive kommentarer? Kan det være at du ubevisst tenker at "dette kan umulig vare" - og at det dermed er lettere å gjøre slik du alltid har gjort - fordi det kjenner du ihvertfall til og føler deg mer "komfortabel med"? Og at det å forholde seg til en ny kropp er såpass utfordrende fordi du ikke vet hva som venter av opplevelser og følelser at det er tryggere å gjemme seg i maten?

Er det noe av det jeg sier som ringer en bjelle - tenker jeg at du burde ta en runde med mental hygiene når det gjelder selvtillit, hva du ønsker av livet, og etterhvert sette vekt og mat litt tilside for andre ting som burde være en større del av livet ditt - for det FORTJENER du nemlig!

Jeg har selv hatt perioder hvor jeg ikke har klart å komme meg ut døra - og bare pakket i meg feil mat mens jeg har grått og hatet meg selv.
Dette har jeg i ettertid sett stort sett skyldes "bevisstløshet" og redsel. Hvis jeg kan anbefale litt lesestoff - en bok jeg ofte kjøper og stadig vekk gir vekk til venninner og familie - en bok av Karin B Noyes som heter "Kunsten og lede seg selv". Den sier kortfattet mye om hvordan man kan ta kontroll over egne tanker og atferd - til det bedre

Klisjeen "elsk deg selv" brukes ofte - den er faktisk sann, gjør man det vil livet bli litt lettere. Dessverre er det vanskelig å elske seg selv når man opplever slike dager som du gjør - og du føler kanskje at du står "utenfor" og ser på hva du gjør. Vær tilstede i hverdagen - kjenn etter hvordan du faktisk har det - og lag deg liste over hva du ønsker deg av livet - og etterhvert hvordan du ser for deg at du kommer dit

Jeg føler veldig med deg - jeg har hatt det VELDIG mye slik selv også!

JEG har tro på at du klarer dette - bare ikke gap over for mye av gangen! Behold trua på deg selv, og ikke gi opp selv om du har dårlige dager innimellom - det kan skje de fleste Reis deg opp, børst av støvet og fortsett på den flotte veien du har begynt på - så skal du se at hodet ditt etterhvert er med ettersom kroppen din forandrer seg.

på deg jeg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat