Sv: Om hvorfor man overspiser
Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.
fero: det du sier om at du alltid kommer deg opp til jobb men ofte skipper skole, vel jeg er akkuratt slik! Har tatt en halv bachelor på humanetisk fakultet, historie og slikt, men har nå begynt på scratch. faktisk det du snakker om nerthus, realfagskurs på høyskolen. Jeg tar (tilsvarende) 2 + 3mx og 2fy, matte og fysikk. Skole hver dag. Denne gangen prøver jeg virkelig virkelig hardt. Mitt beste. Og kjenner jeg sikter mot toppen. Og det er skummelt for fallhøyden er stor! Vi hadde prøve i matematikk idag, tja, det gikk som det gikk for å si det sånn, sukk. 
Jeg tar mattefri ikveld for å slappe av. For jeg føler jeg fortjener det, om jeg slapper av selv om jeg ikke burde blir jeg bare stresset.
Å så kult! Jeg drømte, spiste og sov med matteboka mi i 4 mnd i den perioden... ble helt hekta på å forstå faget. Hadde utrolig engasjerte lærere som inspirerte og motiverte veldig!
Savner faktisk den perioden... såååå deilig å få lov til å BARE fokusere på et par fag av gangen... 
Ikke stress, prøv heller å "kos" deg med matten. Gjør masse enkle oppgaver som du har forstått og skjønt om att og om att til logikken sitter og du "ser" mønstre i løsningsmetoder. Synes du det blir vanskelig - gjør kjente stykker på nytt uten å se i fasiten. Matte er et modningsfag - som også fysikken. Du må gjøre mange oppgaver av samme sort før noe av forståelsen kommer - og den kommer av seg selv en dag! Bare fortsett å jobb, repeter og repeter - jeg kan nesten garantere at det vil løsne når det virkelig gjelder!
Jeg har trua på deg! 
|