Sv: Kriterier for å få slankeoperasjon?
Opprinnelig lagt inn av sam03, her.
hei
siden 26 juli til nå, så har jeg gått ned 13.5 kg.
veier nå i dag 104.3 kg og er 1.63 høy.(klarer ikke å komme lengre ned,har hodt denne vekta,foruten å gå opp og ned i ca 2 mnd)
ligger rett under 40 i BMI
er frisk,så vidt jeg vet.skal inn til sykehuset i morra å ta 2 blodprøver og drikke sukkerlake for å se om jeg har utvikliet diabetes,men vet ikke om de tar vekt og mål der.
noen som vet om jeg vil kunne få dekt operasjonen, erfaringer trengs :-)
eller er det lurt å ta en oppkarbing dag,for det er ikke mye opp jeg skal for å kunne få BMI over 40,isåfall.hvis de ikke tar hensyn til det jeg allerede har gått ned.(har vært på over 44 faktisk.
planen min er i utgangspunktet å få satt meg opp på operasjonen, så jeg har den i bakhånd,hvis lavkarbo ikke fungere.har jo iallefall 1 år å kjempe på.
men er lei av å være overvektig,har vært det i de siste 14 åra, på tide med forandring.
Hei 
Nå har jeg ikke lest alle svarene dine her, men jeg tok iallefall Gatric Bypass på mandag så tenkte jeg kunne dele noen av mine tanker og råd vi fikk.
Jeg har tatt det privat, dette fordi jeg er en veldig utålmodig person og ting skulle helst ha skjedd i går når jeg bestemmer meg for noe.
Jeg har BMI på over 40 og i teorien være kvalisfisert for offentlig operasjon, men som fastlegen min sa: Du er frisk som en fisk så jeg regner med at det vil ta endel år før de tar deg inn. Derfor prøvde jeg ikke den veien engang.
De ulike helsefortakene taper store penger på å gjennomfør en slankeoperasjon og dermed er dette nederst på prioriteringslisten. Jeg har ei venninne som tok operasjon offentlig i fjor, hun kom "raskt" til grunnet tilleggssykdommer, hun ventet i 3 år. Og det var overhodet ikke aktuelt for meg, skjønner godt at ikke alle har råd eller tar seg råd til å operere privat, jeg er veldig takknemlig for at jeg har den muligheten så om du kan det vil jeg anbefale Aleris i Oslo. Hvis ikke må du komme deg på liste så fort som mulig for det tar dessverre lang tid 
Lykke til