Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 10:36   #12
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg er helt overbevist om at dette faktisk er ekte bilder, og at enkelte bønder behandler dyrene sine sånn. Det er det helt sikkert i Norge også; fra tid til annen leser vi jo om en eller annen bonde som har tilta og lar dyrene stå og dø på båsen i sin egen dritt. Men betyr det at alt kveg blir behandlet sånn? Nei.

Enig med deg, jvb.
Orket ikke se hele filmen, det der var ikke dyrehold, men dyremishandling på det groveste.

Noe som er rart å tenke på, er at norske myndigheter er med på å vedta dyremishandling i form av hvor langt en dyreflokk skal kunne fraktes til et slakteri. Og når man i tillegg tar med standarden på norske veier (særlig her oppe!!), så må det være forferdelig for de å bli humpet av gårde 50 mil eller mer.
Hvorfor er det ikke mobile slakterier, så vi kunne spist kjøtt direkte i fra nærmeste gård??

Og som en siste digresjon: jeg kjenner ingen bønder som behandler dyrene sine noe i nærheten av det der!!!!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat