Sv: Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?
Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.
huff er så¨forvirra og i tvil akkurat nå. Ser det at jeg kan slite med å få i meg så mye fett, da jeg ikke liker smør, og alt for fet mat. Vurdere sterkt å bare kutte ned på poteter, ris, pasta og hvetemel + sukker. men ikke leve helt etter lavkarbo..
Men er jo veldig klar for å gå ned i vekt snart, og aller helst nå!
Hei du! Ikke vær i tvil, dette skal gå så bra så! Hvis du ikke liker meierismør, kanskje bremykt kan være et alternativ? Maten trenger ikke flyte i fett - spis mat med fett naturlig i seg, som feks nakkekoteletter, svinekoteletter med fettet på, entrecote, laks, makrell osv. Kylling grillet med skinnet på gir deg også fint med fett. Du kan også feks lage deg eggesalat med en blanding av majones og creme fraiche, masse fine urter, kokt egg og feks røkt skinke i. Eller tunfisksalat. Eller blomkålsalat, alle med majo/creme fraiche i bunnen. Søk opp "nok fett i maten" eller lignende, så finner du masse fine tips. Hvis du ikke liker smør, kanskje du liker majones bedre. Eventuelt bør du ha en blanding av god olje (feks oliven) på salaten din sammen med eddik - det gir god smak og bra med fett uten at du føler at du drikker fett 
Du MÅ ikke være verdensmester i lavkarbo med en gang, dette er en læreprosess - og jeg er sikker på at du klarer det fint! Grunnen til at vi maser med dette med fettet er at det er ikke sunt over lengre tid med et kosthold som består av MEST proteiner - det blir for tøft for kroppen din. Samtidig er det mye essensiell næring i fett som kroppen din virkelig trenger nå - for å lære seg fettforbrenning.
Fortsett å spis som du gjør, ha en fløteskvett i kaffen, litt fløte i stekesjyen etter du har stekt biff, rømme/smør/majo til hvert måltid (du trenger ikke mye).
Gi deg nå ikke enda, vi er mange her som har brukt lang tid på få inn et kosthold som passer til den enkeltes kropp, ok? Har du kjøpt ketolyseboka? Lån den evt på et bibliotek først - og se om det frister.
Eventuelt kan du legge deg på mer Fedon-aktig kosthold, det sier litt mindre fett, og litt mer karbo med lav GI.
Du har god tid til å finne utav dette, les deg opp, spør og grav og vi skal hjelpe så godt vi kan.
Det viktigste er at du får i deg nok næring, ta gjerne en multivitamin nå - og hvis du vil spise etter ketolyse, ta de anbefalte vitaminene.
Tenk kosthold - ikke slanking, jeg kan nesten garantere at du i løpet av en mnds tid vil kjenne god forskjell på din generelle helse (hvis du får i deg nok fett )
|