Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Hvilke rettigheter har man når kommunen (eller hvem det nå er) har måket all snøen på fortauet INN i min hage? Hele hagegjerdet er nå dekket, og jeg har tonnevis med snø innenfor.
Problemet er at jeg har hunder, og nå kan de ikke være ute i hagen lenger, fordi de kan gå over gjerdet. 
Jeg synes ikke det er holdbart å ha det slik. Det er farlig å slippe de ut, de kan gå rett over og ned i veien og bli påkjørt, eller havne i slåsskamp, eller bli plaget eller stjålet, eller avlivet hvis de løper løse.
jeg har gjerde rundt hele eiendommen og legger stor vekt på å sikre alt slik at de kan være trygge når de er ute. Nå er de ikke trygge lenger. Jeg har problemer med ryggen og har vært avhengig av at de kan løpe og leke i hagen i tillegg til turene våre. Nå kan jeg ikke lenger bruke hagen min til å ha dem ute. De må gå i band i hagen, og de kan ikke løpe og leke når de er i band.
Jeg har veldig lyst til å ringe til kommunen og si fra at jeg ikke vil ha all den snøen inne i hagen min. Nå har det kommet enda mer snø, og hele gjerdet er dekket. Jeg våger ikke slippe hundene løs i hagen lenger. For det er for risikabelt nå som de kan gå over gjerdet.
Hva hadde dere gjort? Denne snøen kan bli liggende flere måneder, og i mellomtiden er ikke hagen min brukende til å la hundene løpe og leke i.
Jeg er veldig frustrert over dette, og ikke så lite sinna !
Hekken vår er også ødelagt, den ligger flat under masse masse snø...
Ring og snakk med de - prøve å finn en løsning. Jeg har forsåvidt samme problem - siden det ikke finnes andre steder å legge snøen ligger ALT inne i min hage... i fjor trodde jeg den 3 år gamle tuja hekken skulle krepere - men den tåler visst og ligge bøyd under snøen. De kaster snø helt inn til terrassen vår - MEN det tinte i fjor også... og hekken berga... men hadde jeg hatt hund og behov for å ha de ute der ville jeg også ringt og snakket med de 
|