Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 15:39   #16
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg har IKKE fobi mot fett i majones, smør, oljer, seterrømme, avocado etc. Men, jeg sliter med "kjøttfett", så som nakkekoteletter, kjøttdeig, kyllinglår etc. Der velger jeg karbonadedeig, kyllingfileter og kamkoteletter (og, ja... jeg skjærer bort mesteparten av fettranden påkoteletten etter at den er stekt). Slik kan det bli mindre fett av den typen enn ønskelig. Bacon går fint, også den fete utgaven, men da kan lett saltet bli problematisk, så jeg spiser det ikke hvr dag. Jeg vurderer nå å la frokosten være en spiseskje olivenolje med en cherrytomat ved siden av. Og kan gjerne ta noen flere spiseskjeer gjennom dagen. Høres det greit ut ?

Helt ærlig synes jeg du burde forsiktig venne deg på fettet som er naturlig i maten fordi jeg tror det er bedre fett å få i seg enn å drikke olje... Det anbefales vel heller MCT og kokosaolje som slikt tillegg enn olivenolje - men her innrømmer jeg glatt at jeg ikke har egenerfaring - jeg spiser nok fett i maten til vanlig tror jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat