Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 12:24   #23
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Fant denne på en annen tråd:

"Det er viktig at man holder seg på 1200-2000 kalorier pr dag ( høyest for de tyngste og mest aktive) for å unngå at stoffskiftet reduseres.
Lykke til
Torkil"

Så da er det vel ikke noe galt i å ligge på 12-1300 antar jeg. Må bare komme meg opp 100 el 200 og det kan jeg gjøre med kremfløte pisket med kakaopulver

I know - men jeg mener at dette MÅ han si fordi han er lege... han kan nok ikke anbefale fasting som vektnedgangsmetode...
Og vil stoffskiftet reduseres når det er mer enn nok fett å ta av? Eller vil det reduseres hvis kroppen ikke er "flink" til å hente energien fra fettet på kroppen? Og hvordan vet man forskjellen? *Ler* - jeg bare kaster ut tanker her - usikker på om noen har konkrete svar

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat