Jeg roter litt med de samme tankene, for min del da spesielt med hvorfor noen går "lettere "ned i vekt enn andre - kun basert på kostholdet. Jeg begynner å helle til den oppfatning av at vi må dele lavkarboistene i to, de som naturlig (uten å telle) spiser passe mengde næringsstoffer til å gå ned i vekt - og de som ikke gjør det (Da inkludert meg selv hehe). Jeg begynner også å bli litt opptatt av å ta utgangspunkt i proteininntaket pr dag i tillegg til å velge karbomengde, fordi dette vil gi et fint utgangspunkt kalorimessig (igjen for oss noe småtrege når det gjelder vektnedgang...) Utprøving vil skje etterhvert her Når det gjelder mosjon har jeg to tanker: En - Det ser ut til å være håpløst for meg å gå ned i vekt OG trene (hardere enn en gåtur om dagen feks). To - jeg ELSKER å trene! Styrke med PT, lange gåturer i skogen - turer på fjellet you name it Men det får meg altså ikke til å gå ned i vekt samtidig med et tilpasset kosthold for vektnedgang. (Verken lavkalori eller lavkarbo faktisk). Nå kan det hende jeg er spesiell og sær - men jeg har erfart at det er flere og flere på forumet som har problemer med å gå ned i vekt - dette også når vi tar vekk de som i starten "gjør ting feil". En opprenskning av forventninger om vektnedgang på lavkarbo (uavhengig av retning) mener jeg er nødvendig - også blant de som selger bøker om dietter. Flere forsøk på de som feks ikke går ned enkelt på lavkarbo burde også vært gjennomført, feks ved at disse noterer ned sine næringsinntak pr dag. Ofte ser man at disse gjerne enten spiser VELDIG for mye kcal og fett, ELLER altfor lite. En erkjennelse av at det er ikke generelt lavt karboinntak og ubegrenset fett som er løsningen for alle Det hadde selvfølgelig vært enklere om man hadde god statistikk på dette Dette ble LITT drodling ved siden av tema - jeg er på cosylan og penicillin for tiden så jeg unnskylder meg med lett rus om noen synes innlegget mitt var noe usammenhengende