Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.
Jeg veide meg i dag (mandag) og vekten viste opp ett kilo fra sist mandag, og opp to kilo fra i går   Jeg er nå på min tredje uke på ketolyse.
Har spist reker i dag (som jeg tror er litt salt), samt en håndfull salte pistasjnøtter, i tillegg at jeg kjenner i dag at mensen er like om hjørnet (merker det på at rygg/magesmertene er på plass). Kan dette ha noe med min traurige oppadgående vekt å gjøre? Mensen + saltinntak = opp i vekt?? Syns å huske å ha lest noe om at salt gjør at man kan øke i vekt, pga vannet som blir bundet....?
Jeg har ellers fulgt boken til punkt og prikke, lagt på riktig prosentvis fordeling av fett/prot/karb, spist 15 karbs hver dag...osv. Har drukket litt lightbrus med søtning men er nettopp sluttet nå, og tatt vanlige multivitamintilskudd og omega-3 fordi jeg ikke har fått ketolysetablettene i posten ennå. Syns jeg merker på klær at de har blitt litt romsligere. Har ikke trent noe særlig denne perioden, er så utrolig slapp i kroppen. Men prøver å få til 30 min spasertur hver dag.
Jeg vil bare gi deg litt ros fordi du nå har brukt fornuftig tid og energi på å finne ut hvorfor ikke ting fungerer som du ønsker. Du har sett at du har spist for lite, og økt inntaket, du har funnet din "maks" balanse for hvor du føler deg uvel, du trenger slett ingen som skal fortelle deg hvordan du skal spise - du klarer dette kjempefint selv!
Fortsetter du å føle deg litt slapp og sliten synes jeg du skal vurdere å øke på med karbohydrater for å se om det hjelper - 15 gram pr dag er ikke optimalt for alle 
Nå vet du ihvertfall så mye mer om hvordan du spiser og hvordan kroppen din oppfører seg at jeg har stor tiltro til at du finner den måten å spise på som gjør at du når målene dine Synes du er flink jeg! Lov å være frustrert - men du gjør en kjempeinnsats selv her for å finne utav ting!
|