Tråd: Utskeielser?
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-11, 13:33   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielser?

Opprinnelig lagt inn av mcmurphy, her.

Hei. Utrolig fint forum dette her. Jeg har fått mange gode tips og råd her den siste tiden. Begynte på ketolyse 3 januar, og har nå gått ned 10 kg. Utrolig fornøyd og kosten går overraskende bra!!

Hadde en tre ukersperiode hvor jeg sto stille, og til og med gikk litt opp på vekta, men nå er den på full fart ned igjen. Er ikke så nøye med under 20 g kh lengere. Kan være opp mot 40g, men ketolysen er der og vekta daler..

Mitt spørsmål er som følger. I helgen skal jeg på besøk til noen venner.. Har ikke snakket med de på en stund, så de vet ikke at jeg går på noen kur og de har nok "vanlig" sunn mat. Har vel egentlig veldig lyst til å gi litt f.. og ikke tenke så mye på hva jeg evt spiser av karber. (dog kommer jeg nok til å ha det i bakhode, så alt blir nok med måte)

Hvis jeg f.eks tar 2 vanlige brødskiver til frokost (pleide 4 i gamledager), tre-fire vanlige pølser med 1-2 lomper til lunsj, og en eller annen vanlig middag, evt resturant i tre dager og sikkert ett par vanlige øl og rødvin som kanskje har mye sukker. Hvor mye har jeg "ødelagt" for kuren min hvis jeg er back to normal på mandag? Bør jeg regne med å gå opp, isåfall hvor mye, eller bare stå litt stille til jeg kommer i ketose igjen?

Vær forberedt på at du KAN bli uvel og dårlig og dermed ødelegge helga. Derfor kan det være greit å ihvertfall beherske seg, og være "flink" der du har mulighet til å være flink. (Feks sukkerfritt blandevann om du skal ha en drink osv).
En annent ting som også er nevnt - tenk NØYE gjennom på forhånd at du ikke fråtser i massevis og i dagesvis etterpå! For noen trigger nemlig en liten utskeielse MYE! Må du drikke rødvin med mer sukker i? Ta med deg en bedre variant selv, eller drikk hvitvin. Må du drikke vanlig øl? Ta med deg karboredusert øl. Det er mye du kan gjøre selv her - og tro meg - det er IKKE viktigere å drikke vanlig øl enn karboredusert øl - det viktigste er faktisk selskapet du skal være sammen med!

Om du skeier ut EN dag - og går opp - er det vann som følger med glukoselageret som fylles - ikke fett. Det er også individuelt hvor lang tid det tar å komme tilbake i ketose - du må nesten bare prøve det og lære deg hvordan DIN kropp reagerer

Mitt råd: Planlegg og tenk gjennom eventuelle konsekvenser, og fortsett med det du har hatt så stor suksess med fram til nå når du er hjemme igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat