Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 13:12   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: De tre viktige faktorene for varig vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Vær1986, her.

Denne tråden skal jeg følge med på, spesielt ift punkt 2.

Jeg er veldig spent på min vektnedgang nå når jeg lar kalorier være kalorier, men jeg noterer de ned og følger med. Jeg trenger nemlig å overbevises ytterligere om at kalorier ikke skal tas med i regnestykket, for meg er det like viktig som % fordelingen mellom fett, protein og karbohydrater.

Jeg fikk bla sjokk da jeg så at min dag med tre måltider inneholdt 3500kcal... Koste meg jeg altså, det er ikke det, men kalorimengden burde vel ned ganske vesentlig. Usikker - men innstilt på å fortsette å lære.

Hvis du fremdeles er i de første 4-6 ukene ville jeg ikke tenkt så mye på kaloriene. Min erfaring er at kroppen trenger mye energi i starten på et lavkarbokosthold så den ikke tror det er matmangel og setter kroppen i sparemodus. Jeg tror også et så høyt energiinntak vil booste kroppen til å få igang ordentlig fettforbrenning. Hvis du etter 4-6 uker merker at du ikke går ned, eller også går opp, kan du først se litt på fordelingen av næringsstoffene, og hvis disse også er ok, kan man begynne å tenke på energiinntak. Men ikke gjør dette før du nå har kommet ordentlig igang - nyt at du spiser mye og god og næringsrik mat, kroppen din vil takke deg! (Den takket ihvertfall meg som har spist litt mye lavkalori/lavfett i mitt liv...mitt stoffskifte (målte fritt tyroksin) gikk faktisk opp en del bare etter 3 mnd med generell lavkarbo)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat