Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 13:17   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Glukosebelastningstest ...

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Jeg utredes, endelig, etter 6 år med iherdig jobbing for å gå ned i vekt -uten resultat.
Har idag tatt en hel masse prøver som jeg får svar på til neste uke, men det jeg fikk vite svar på alt i dag var resultatet av denne glukosebelastningen.

Fastende blodsukker var 4.4 -altså helt normalt.
Etter 2 timer, der jeg satt og halvsov på venterommet, var blodsukker 2.9..

Det bekrefter jo det jeg har forsøkt å fortelle min lege om at jeg alltid blir trøtt så fort jeg har spist og at det er bedre for meg da å gå uten mat før jobb feks.

Jeg har jo med dette tenkt at jeg kanskje kan ha det man kaller raktiv hypoglykemi, men det alene kan kanskje ikke forklare hvorfor jeg ikke går ned i vekt, heller ikke på lavkarbo!

Noen meninger?

Hvis du sier litt mer om hvordan du spiser - så kanskje kan vi tenke litt høyt om hvorfor du ikke går ned på lavkarbo... jeg er jo veldig usikker på hvordan du klarer å blande fedon og grete roede jeg da... ENTEN bør du spise lavkalori og lavfett - ELLER så bør du spise lavkarbo.
Har du oversikt over energiinntak og fordeling av næringsstoffer du spiser hver dag?
Det er flere som har fått oppklart manglende vekttap her ved å notere ned i detalj matinntaket over et par dager. Gjerne er det for lite energi, for mye energi, for lite protein, og ikke nok fett - men det er vanskelig å si før du poster en oversikt for oss
JEG feks vet at jeg må veldig ned i kalorier for å gå ned - muligens pga ubalanse i kroppen som jeg nå prøver å finne utav. Jeg vet heldigvis at jeg ikke går OPP ved å spise generell lavkarbo så mye av stresset er vekke i den forstand

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat