Tråd: Hvor mye fett
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 22:11   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Men sånn kan man ikke regne. Om en veier 200 kg betyr ike det at han har godt av et inntak på 200 ganger 1-1,5 g. Man må beregne utfra ønsket vekt/fettfri vekt, ikke den man nå har som overvektig. Men jeg er enig i at mengden protein en bør innta er individuelt og store uenigheter om. Om man trener styrke vil det også være naturlig å innta litt mer enn en som er mer passiv.

Dette er det uenighet om... iflg VOF er det nåværende vekt man skal bruke, iflg en hel del treningssider på nett er det ønsket vekt/fettfri masse... foreløpig holder jeg meg til VOF

Det er faktisk helsefarlig å inntak for lite protein gjennom kosten, så en person på 200 kilo som egentlig burde veid 80 og holder seg til 1 gram protein pr ønsket kroppsvekt kan risikere å få i seg for lite av de essensielle aminosyrene som finnes i protein. Proteinbehovet avhenger av alder, kroppsstørrelse, aktivitetsnivå og KVALITETEN på proteinet. Jfr VOF nr 2 2010, side 81.

Jeg ser også at VOF er uenig med seg selv i behovet for protein i maten, jeg skal sjekke litt hvor jeg leste 1 til 1.5 gram protein pr kilo kroppsvekt.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat