Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 12:25   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye av hva når man ikke skal ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Lykkeønske, her.

Hei hei!

Har nettopp fått påvist PCOS, og vil se om lavkarbo kan hjelpe meg til å holde det i sjakk, samt bedre sjangsen vår når vi skal i gang med IVF til sommeren.

Er 155 og veier 51 kg, så skal ikke ned noe. Strever litt med å finne ut hvor mye jeg skal spise av karbo/protein/fett, da så mye info handler om å gå ned i vekt. Leser Hexebergs "Frisk med lavkarbo", og tenker på å holde meg mellom 50-70 karbohydrater, som hun foreslår. Men hvor mye av det andre?

Lå i går, i følge diett.no, på:
Fett 78 g / 63%
Kh 62 g / 22%
Protein 42 g / 15%
Kalorier 1164

Ser at man skal innta min. 1 g protein pr kg kroppsvekt, så der bør jeg vel øke litt?

Kjempeglad for innspill!

Vi har litt diskusjoner vedr dette i et par andre tråder - og jeg vil anbefale at du ihvertfall! spiser like mye gram protein som kroppsvekten din i kilo - gjerne opp til 1.5 ganger...(Vurder 2 ganger om du trener en del og jevnlig) Hvis du ikke skal ned i vekt - bør du spise MINST like mye fett i gram som protein - men her kan du gjerne spise mye mer fett i gram enn protein om du holder vekta på det, akkurat slik som forslaget ditt viser. Prøv deg litt fram, du skal holde vekta OG føle at du er i fin form, nemlig våken og opplagt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat