Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 12:45   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vil dette fungere?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Hei,

Jeg trenger litt hjelp fra dere med mer erfaring og kunnskap!

Jeg spiser 0 karbohydrater noen dager og andre dager spiser jeg ca 15-20g kh per dag.
Det jeg lurer på er om det er viktig å få i seg det lille av karbohydrater som er anbefalt i
ketolysekuren hver eneste dag? Eller er det ok å spise som jeg gjør nå?

Det er vanskelig for meg å følge ketolysekuren slavisk da jeg ikke har nok kunnskap, selv
om jeg har prøvd å skaffe meg det. Jeg har lest alt det er å finne på nettet men føler fortsatt jeg ikke vet alt som trengs.

Jeg tenker da å følge en egenkomponert kur da, ganske enkelt og greit - Max 20g KH hver dag, and that's it. Det vil vel mest sannsynlig fungere? Jeg har ikke holdt på med lavkarbo kur så lenge, har ikke hatt mulighet til å veie meg, vet derfor ikke om det har gitt resultater på vekten så langt (1,5 uke)

Det kreves en liten jobb av kroppen å gjøre om fett til energikilde til feks hjernen, så det å spise 15-20 gram karbo pr dag som ketolyse-kuren anbefaler er for å avlaste litt. I tillegg kan noen oppleve større grad av brain-fog om man ikke får i seg litt karbohydrater

0 karbo - 20 karbo pr dag er mer forenlig med skaldemans - jeg anbefaler at du låner/kjøper skaldemans GI null slik at du får litt mer kunnskap om kostholdet. Det er viktig at du spiser nok protein også på et slikt kosthold - ikke minst nok fett - da det er dette som i hovedsak nå er kroppens energikilde

Har du lite kunnskap om ketolyse - har du kanskje ikke kjøpt boka? Den vil jeg anbefale at du leser for å forstå mer om et ketogent kosthold som du spiser nå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat