Sv: Partystoppere/vektstagnasjon
Opprinnelig lagt inn av rst024, her.
Hei!
Jeg lurte på å starte en tråd angående partystoppere og vektstagnasjon. Selv er jeg nybegynner å ganske uviten på området, så jeg lurer på hva som kan hindre vektnedgang? Og hindrer partystoppere kun vektnedgang, eller kan de kaste deg ut av ketose også?
HVORDAN går dere fram når dere skal finne ut HVA som hindrer vektnedgang?
Jeg vet om blant annet tomater, nøtter, meieriprodukter og søtningsmiddel, men jeg har vanskelig for å kutte ned på meieriprodukter. Jeg sliter også med å få nok fett i kosten uten at jeg får enormt mye proteiner i tillegg. 
'
Du sier ikke hvor lenge du har holdt på, men jeg ville først fokusert på å få en ok lavkarbo fordeling av næringsstoffene i kosten din ca tall er 5% karbohydrater - 20 % proteiner og 75 % fett. (Vit da at 1 gram protein og karbohydrat gir 4 kcal, mens 1 gram fett gir 9 kcal. Beregn så prosentvis næringsstoff av totalt energiinntak, ikke i gram )
Hvor mye protein spiser du feks i løpet av en dag? Du kan fint spise like mye fett som protein i GRAM - men det er viktig at du har mest fett (prosentmessig) i et lavkarbokosthold. Det kan godt være årsaken til at du ikke har vektnedgang. Ordne fordelingen først - deretter sjekk at du ikke spiser altfor lite eller altfor mye kalorier totalt - og SÅ kan du lete etter partystoppere. Dette er ihvertfall min mening
|